خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران، بودجه و بهداشت شورا ؛

لایحه اعطای جوایز تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری ساخت و ساز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۶۸

جلسه مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و حقوقی ، بهداشت و محیط زیست و توسعه و عمران شهری شورا در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ در این جلسه که صبح امروز برگزار شد، رئیس کمیسیون عمران شورا، با اشاره به دستور جلسه، گفت: بررسی خرید لایحه ملکی در خیابان ازادگان برای بازگشایی در محله کوی خمیران زاهدان، بررسی جایزه تشویقی در بخش سرمایه گذاری ساخت و ساز و بحث و بررسی در شرایط موجود در لندفیل سراوان، دستور جلسات امروز شوراست.

رمضانپور در مورد لایحه خرید ملک گفت: خرید برخی املاک برای بازگشایی معابر اصلی ضروری است و اگر قرار است برای بازگشایی املاک، لایحه ای در شورا بررسی گردد، باید تمرکز ما برای  شریان  های اصلی باشد تا بار ترافیکی اصلی شهر را کاهش دهد.

عضو شورا افزود: خرید املاک با مساحت کم در یک محله هرچند مشکل تردد ساکنان محله را رفع می نماید ولی در شرایطی که شهر گره های ترافیکی اساسی دارد، می باید تمرکز بر معابر اصلی باشد.

رئیس کمیسیون عمران در این باره گفت: کمیسیون عمران نیز مخالف خرید املاک جزیره ای است با این حال ملک مذکور در این محله، شرایط خاصی دارد و امکان تردد هیچ خودرویی را ندارد.

پس از بررسی با خرید این ملک موافقت شد.

لایحه جایزه تشویقی در بخش سرمایه گذاری ساخت و ساز، موضوع دیگر مورد بحث بود.

شیرزاد، معاون اداری و مالی شهرداری در این زمینه توضیح داد: هدف از ارسال این لایحه ایجاد درآمد در تمام سال است. زیرا در سنوات گذشته، لایحه های تشویقی تنها در پایان سال مصوب می شد.

وی افزود: ارتقای ایمنی ساختمان های درحال ساخت نیز هدف دیگر ارسال این لایحه بود. بناهایی که از استانداردهای لازم در حوزه ایمنی برخوردار هستند، مشمول این تشویق قرار می گیرند.

همچنین زیبا سازی بنا، تمرکز ساخت در بافت فرسوده و رسیدگی به جداره های شهر، تشویق سرمایه گذار برای  ساخت بناهایی مثل هتل و توسعه فضاهای اموزشی و فرهنگی و درمانی و... در این لایحه دیده شده است.

شیرزاد همچنین گفت: برای توسعه فضاهای اموزشی فرهنگی و ورزشی تا ۱۰۰ درصد تشویق دیده شده است. و همچنین در بخش ساخت و ساز در مراکز درمانی بخصوص آسایشگاه ها، تشویق های بیشتری لحاظ شده است. همچنین به منظور ساماندهی دستفروشان اگر مکانی با سازه موقت  توسط یک سرمایه گذار ساخته شود، شهرداری در این لایحه نیز تشویق خاصی پیش بینی کرده است.

تجددی، مدیر تشخیص و وصول درآمدها، نیز درباره جزییات این لایحه توضیحاتی ارایه داد و گفت: برای هر سه ماهه از سال درصد خاصی پیش بینی شده است و مودیانی که زودتر بپردازند، مشمول تخفیف های بیشتری می شوند.

وی افزود: این لایحه بدین منظور تنظیم شده که سازندگانی که در کمیسیون ماده صد پرونده دارند، سریعتر احکام خود را اجرا نموده و علاوه بر برخورداری از این لایحه تشویقی، درآمدهای شهرداری نیز افزایش یابد.

تجددی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خلا های قانونی در شهرداری نیز تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهرداری زیر ۴درصد است. و ۵۰ سال است منتظریم هیات وزیران اصلاحاتی در قانون عوارض نوسازی در بخش خدمات برق و گاز مصوب نماید.

محمد حسن عاقل منش نیز گفت:  در این لایحه لازم است برای برخی از انجمن های خاص که زیر نظر سازمان بهزیستی هستند نیز تشویق های خاصی دیده شود زیرا این انجمن ها برای افراد خاص خدمات ارایه می دهند.

پروفسور عربانی، مشاور کمیسیون نیز گفت: شهروندان تمام هزینه های شرکت ها و ادارات خدمات رسان نظیر آب و برق را می پردازند زیرا می دانند که کوتاهی در پرداخت موجب می شود از این خدمات محروم شوند. ولی در پرداخت به موقع عوارض شهرداری و بدهی ها کوتاهی می کنند.

وی افزود: شورای شهر لازم است یک سیاست گذاری کلان تدوین نماید تا برای برون رفت از این همه مشکلات مالی شهروندان را تشویق نمود تا به موقع عوارض و بدهی های خود را بپردازد.

مشاور شورا تاکید کرد: سیاست شورا منافع کلی شهروندان را در نظر گرفته و در  شرایطی که خلاهای قانونی به شهرداری فشار می آورد می تواند با نگاه کلی مصوبه هایی برای مشارکت بیشتر شهروندان در پرداخت به موقع عوارض داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران پیشنهاد داد،  برای بررسی بیشتر این لایحه نشست دیگری برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز