خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهیدی با کلانتری مطرح شد:

اخذ مجوز زیست محیطی عرصه صنعتی شهرک سفید رود رشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۵۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به همراه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، قربانعلی محمدپور مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست گیلان و تنی چند از معاونین و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیداری را با عیسی کلانتری رئیس‌سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور به منظور اخذ مجوز زیست‌محیطی عرصه توسعه صنعتی شهرک صنعتی سفیدرود رشت به مساحت 450 هکتار انجام دادند .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه این شهرک به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی شمال کشور محسوب می شود، بیان کرد: با توجه به جانمایی و تخصیص این عرصه به عنوان سند چشم انداز استقرار واحدهای صنعتی برای 20 تا 25 سال آینده و شرایط مناسب این شهرک به لحاظ قرار گرفتن در مرکز استان و نزدیکی به راه آهن ، فردگاه و دسترسی به جاده ترانزیت مورد توجه و استقبال خوب سرمایه گذاران قرار گرفته که با این شرایط نیاز به توسعه عرصه صنعتی شهرک سفیدرود رشت هستیم .

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی گیلان با هدف ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و تهیه امکانات مورد نیاز جهت استقرار واحدهای صنعتی و کار آفرینان و همچنین ارائه خدمات ضروری به متقاضیان سرمایه‌گذاری تاسیس شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از مشوق‌ها و مزایای آن بهره‌مند شوند.

کوچکی نژاد در این دیدار بیان داشت : فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرینی و نوآوری در جذب و هدایت سرمایه‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد .

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار بیان داشت : شهرک های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت های استان می بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم .

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور لزوم حفظ محیط زیست در استان را لازمه ی توسعه دانست و تصریح کرد: با توجه به این امر مهم، از سوی دیگر گیلان باید واجد حداقل های لازم برای استقرار صنایع باشد تا علاوه بر تضمین تولید و اشتغال برای استان و  نیل به موفقیت های صنعتی مباحث زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی استان را نیز مدیریت کند.

در این جلسه دکترکلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نسبت به بررسی و تسریع در صدور مجوز زیست محیطی عرصه توسعه شهرک صنعتی سفیدرود رشت از طریق دکتر محمدپور مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست گیلان دستور لازم را صادر کردند.

لازم به ذکر است با صدور این مجوز زیست محیطی عرصه توسعه شهرک صنعتی سفیدرود رشت، امکان جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی و افزایش اشتغال از طریق استقرار صنایع سبز ، صنایع دارای تکنولوژی پیشرفته و استقرار صنایع و صنوف مزاحم شهری فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز