خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

نیروی انتظامی مرجع تظلم‌خواهی مردم است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۵۲

نماینده ولی فقیه در گیلان نیروهای نظامی و انتظامی را دژ مستحکم ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی مرجع تظلم‌خواهی مردم است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با فرماندهان انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تسلیت ایام محرم، شهیدان کربلا و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بین نیروهای نظامی و انتظامی در نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی دنیای غرب تفاوت وجود دارد.

وی به چهار ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: دو ویژگی در نیروهای نظامی تمام کشورها تا حدودی وجود دارد اما نیروهای نظامی و انتظامی در نظام اسلامی به اذن خداوند دژهای مستحکم ایجاد امنیت برای مردم هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است، تصریح کرد: ولی فقیه در جمهوری اسلامی ایران جانشین پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) محسوب می‌شود و مرجع و مجری احکام الهی است.

آیت‌الله قربانی، نیروهای نظامی و انتظامی را زینت مقام معظم رهبری خواند و بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی باید اهل دین، تقوا، انسانیت و ادب باشند.

وی، نیروی انتظامی را مرجع تظلم‌خواهی مردم عنوان کرد و گفت: مردم رفتار نیروهای انتظامی را در نظر دارند و این نیروها باید خود را با پرهیزکاری مقام معظم رهبری تطبیق دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه رفتار مسؤولان در جمهوری اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، متذکر شد: سردار اشتری، سردار جعفری و سردار حاج قاسم سلیمانی افرادی دین‌باور، خدایی و الهی هستند.

آیت‌الله قربانی، حاج قاسم سلیمانی را مالک اشتر مقام معظم رهبری توصیف کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی لرزه به اندام دشمنان انداخته است و آمریکا و استکبار از او هراس دارند.

وی با اشاره به زیرکی و اخلاص سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به نظام اسلامی ارادت دارد و به سرداران خود افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نیروهای انتظامی در جمهوری اسلامی را عزت دین دانست و اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی به دین زینت می‌بخشند و از آن عزت می‌گیرند.

آیت‌الله قربانی، اقتدار نیروی انتظامی را برای خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی بسترساز ایجاد امنیت در جامعه است و خدا را شکر می‌کنیم در جزیره امن قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه امنیت حاکم در جامعه به برکت حاکمیت ولایت فقیه و سربازان جان بر کف نظامی و انتظامی تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی و امنیت اجتماعی باید به گونه‌ای ترویج داده شود تا الگویی برای دیگر جوامع باشیم.

امام جمعه رشت، فرهنگ جامعه را قرآنی، دینی و عاشورایی توصیف کرد و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری از تبار امام علی(ع) هستند و باید زمینه‌ساز حکومت امام زمان (عج) باشیم.

فرمانده انتظامی گیلان نیز در دیدار مذکور امنیت را محصول جمعی دانست و بیان کرد: دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها به‌ویژه مردم در ایفای امنیت در جامعه نقش دارند.

سردار محمدرضا اسحاقی به ولایتمداری و پیشینه فرهنگی مردم گیلان اشاره کرد و متذکر شد: قانون‌پذیری، نظم و امنیت مطالبه مردم گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز