خبرگزاری کار ایران

صفوی تاکید کرد:

گروه‌های معارف اسلامی در بخش‌های مختلف فرهنگی دانشگاه باید پیشتاز باشند

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۹۸۵

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: گروه‌های معارف اسلامی در بخش های مختلف فرهنگی باید پیشتاز باشند .

به گزارش ایلنا از رشت، ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سایر اعضاء در دفتر معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت حسین ابن علی(ع)، با بیان این مطلب که پیامبر بزرگ اسلام (ص) می‌فرمایند " از من نیست کسی که نماز نخواند"، گفت: ما باید مراقب خواندن نمازمان باشیم تا قضا نشود و کسانی که نمازشان قضا می‌شود نسبت به نماز بی توجه هستند.

وی با برشمردن اهداف و اهمیت برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها،افزود: یکی از اهداف برگزاری کرسی های آزاداندیشی رفع شبهات جوانان است و کسانی که در خصوص بحث های علمی‌شبهه دارند باید با شرکت در این کرسی ها، رفع شبهه کنند لذا باید زمینه های برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشجویان بوجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی با بیان اینکه نماز به عنوان یک فریضه الهی- عملی‌ هویت بخش به انسان است، بیان داشت: نماز در مرحله اول به یک بنده مومن که فقط در مقابل خدا سر طاعت فرود می آورد، هویت دینی می بخشد و او را از دچار شدن به منکرات محفوظ نگه می‌دارد چرا که نماز بسترساز برای نهی از منکر است.

وی تاکید کرد: گروه های معارف اسلامی در بخش های مختلف فرهنگی باید پیشتاز باشند و با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوب و وجود اعضای هیات علمی متخصص، علاوه بر اینکه می‌توانند در نشست های فرهنگی و کرسی های آزاداندیشی فعال باشند خواهند توانست در تبیین علمی مطالب برای‌دانشجویان ثمربخش باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز