خبرگزاری کار ایران

شهیدی عنوان کرد:

ورود به فرابورس بهترین راه تامین نقدینگی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۹۷

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت : بهترین راه تامین نقدینگی واحدهای صنعتی ورود این واحدها به فرابورس است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی گفت : در ارزیابى صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل حضور واحدهای صنعتی در بورس و توجه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، تامین مالى این واحدها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.

وی در ادامه افزود : بازار سرمایه و اقتصاد ملی فرابورس و بازار اولیه به‌ویژه در بخش تامین مالی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در سال‌های اخیر دولت برای خروج اقتصاد از رکود طرح‌های مختلفی را تدوین و اجرایی کرده است که تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از الزامات آن محسوب می‌شود .

شهیدی به بیان مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان پرداخت و عنوان کرد: «تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی، تأمین مواد اولیه، بازاریابی و فروش، بیمه تأمین اجتماعی و مالیات از مهم‌ترین مسائل واحدهای تولیدی استان است.»

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: «یکی از راه حل‌های رفع مشکل نقدینگی این واحدها از طریق ورود به بازارهای سرمایه‌ای میسر است.»

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : بورس، یک بازار است که انواع دارایی در آن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. رسمی‌بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونـی را می توان مهمترین تفاوت‌های بورس با بازارهای سنتـی دانست .

وی با تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فرابورس عنوان کرد: امکان ورود شرکت‌های متوسط و کوچک به بازار سرمایه، افزایش تامین مالی این بنگاه ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز