خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

مردمی بودن عزاداری امام حسین(ع) یک ارزش در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۳۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با تأکید بر مردمی ماندن عزاداری‌های محرم گفت: مردمی بودن عزاداری‌های امام حسین یک ارزش در جامعه است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری همایش عزاداری عاشوراییان در شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این مردم در طول قرن ها با عزاداری های خود پیام رسان قیام عاشورای حسینی بودند که باید این ارزش را صیانت و پاسداشت.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه به دنبال محدودیت در ایجاد عزاداری ها نیستیم اما تأکید بر ایجاد فضای مناسب برای انجام عزاداری ها به روش های درست داریم.
 
وی رعایت حقوق شهروندی را یکی از الزامات عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: حتی حضرت سیدالشهدا هم راضی نیست که ما با برخی روش ها در عزاداری برای مردم ایجاد مزاحمت داشته باشیم بلکه باید بدانیم که عزاداران حسین علیه سلام خود مبلغ فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی هستند و آن هم رعایت حق و حقوق مردم است.

فرماندار آستارا در بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: باید با پردازش الگوهای مناسب و پالایش اشعار مذهبی، عزاداری هایی که در شان سالار شهیدان باشد برگزار کنیم تا دغدغه های فرهنگی در این زمینه نیز را برطرف شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه گاهی عزاداری ها به سمتی می رود که نمی توانند فرهنگ اصیل عاشورایی را به خوبی انعکاس دهند، باید بدانیم که این عزاداری ها فرصتی برای انتقال ارزش های نهفته در دل قیام امام حسین (ع) است تا جامعه ای متعالی در مسیر آموزه های دینی داشته باشیم.

رنجکش اظهار امیدواری کرد: باید در مسیر انتقال این پیام به آیندگان درست عمل کنیم همانگونه که گذشتگان سینه به سینه آن را به ما منتقل کردند ما نیز باید بتوانیم در این راه با فرهنگ صحیح وارد شویم و الگوسازی کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز انحرافی در عزاداری می بینیم شاید بدین خاطر باشد که سازمان های متولی نتوانستند الگوهای مناسبی برای علاقمندان ارائه کنند، البته دنبال مقصر نیستیم ولی این سازمانها غفلت کرده اند و برنامه ریزی نداشته اند.

فرماندار آستارا با اشاره به هفته بزرگداشت دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی جدید برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با قدردانی از هیات امنای مساجد شهرستان آستارا در پاسداشت فرهنگ عاشورایی در این شهرستان تصریح کرد: امیدواریم این سنگر معنوی و ارزشمند با تلاش این عزیزان، ارزش‌های نهفته در دل عاشوراییان را به‌خوبی و درستی و در مسیر آموزه‌های دینی به جامعه تبیین کند.

رنجکش با تاکید بر اینکه هدف از پاسداشت عاشورا صرفاً عزاداری نیست خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم عاشورایی و فرهنگ ناب عاشورا بایستی به‌درستی بالاخص بین نوجوانان و جوانان تبیین شود تا شاهد یک سری انحرافات در عزاداری‌ها نباشیم.

سرهنگ آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار شهرستان به دلیل حمایت از برپایی این همایش یادآور شد: الگوهای مناسب می‌توانند جلوی راه های انحرافی را بگیرند و ما باید در زمینه عزاداری ها با توجه به داشته های فرهنگی که داریم الگویی مناسب ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این همایش روز پنج‌شنبه جاری ساعت ۱۵ در آستارا برگزار می شود و از طریق صدا و سیما نیز پخش مستقیم خواهد شد از همین رو خواستار حضور با شکوه هر چه باشکوه عزاداران حسین و هیئت های عزاداری در این همایش بزرگ هستیم.
 
در این نشست برخی از اعضای هیات امنای مساجد این شهرستان در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن همایش بزرگ عاشوراییان نکاتی را بیان کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز