خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

ریشه بیکاری از خلاء مهارت آموزی در مدارس نشات می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۷۸

فرماندار آستارا گفت: متاسفانه امروز مشکل عمده اشتغال بخاطر نداشتن مهارت است از همین رو دانش آموختگان باید مهارت های لازم جهت ورود به عرصه کار و تلاش را بیاموزند و این آموزش باید از همین مدارس شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور در دبیرستان خاتم الانبیاء آستارا ضمن تبریک آغاز دانش آموختن و فصل جدید رشد و شکوفایی در مسیر آموزه‌های علمی به تقارن این روز با هفته دفاع مقدس و دهه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در کنار زنگ مهر، زنگ مقاومت نیز نواخته شد و در پیوست این دو تقارنی به نام محرم داشتیم، تقارنی زیبا که هر سه در مسیر اعتلای جامعه اسلامی‌اند.

به گفته رنجکش؛ دانش آموزان باید در کنار یادگرفتن فرمولهای فیزیک و شیمی و ریاضی ... ، در مسیر استفاده درست از تکنولوژی ها پیش بروند تا بتوانند آموزه‌های خود را مهارتی کنند.
وی تاکید کرد: ما امروز در جامعه خودمان خلاء مهارت داریم، اولیا و معلمان، در کنار آموزش‌های علمی که دانش‌آموزان فرا می گیرند، باید این سرمایه ها را در مسیر مهارت آموزی هدایت کنند تا در مسیر بهره وری درست قرار بگیرد.
فرماندار آستارا افزود: امروز اگر با مشکل بیکاری و اشتغال مواجه هستیم به عنوان یک مدیر اجرایی و به عنوان یک معلم باید بگویم بالای 70 تا 90 درصد مشکل ما بخاطر نداشتن مهارت است دانش‌آموختگان ما مهارت های لازم جهت ورود به عرصه کار و تلاش را ندارند و این از همین مدارس باید شکل بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این آئین گفت: این شهرستان از قدمت و غنای فرهنگی ممتازی برخوردار است و در سال های نه چندان دور، از معلمان آستارا برای تدریس در شهرستان های همجوار استفاده می شد.
سجاد موسوی اجرای سند تحول بنیادین را از دغدغه های مسئولان آموزش و پرورش خواند و افزود: همه چیز برای شروع سال تحصیلی پربار و پرتلاش در آستارا آماده است و امیدواریم دانش آموزان و معلمان در راه کسب علم و فضیلت، توفیق بیشتری کسب کنند.
وی افزود: 16 هزار دانش آموز در 530 کلاس درس، سال تحصیلی 97-96 را در شهرستان آستارا آغاز کردند و حدود 10 هزار نیروی انسانی در اداره آموزش و پرورش آستارا برای پشتیبانی اداری آموزشی و موفقیت علمی آنها تلاش می کنند.
قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و بازدید از آموزشگاه استثنایی عدالت آستارا از بخش های دیگر آئین بازگشایی مدارس در این شهرستان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز