خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان مطرح کرد:

توسعه گردشگری شهرستان لنگرود با تکیه بر پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به توانمندی‌های تاریخی و طبیعی در شهرستان لنگرود، توسعه گردشگری با تکیه بر این ظرفیت ها را یک ضرورت قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا از لنگرود، رضا علیزاده در دیدار با فرماندار و اعضای شورای شهر شهرستان لنگرود که در راستای بررسی روند اجرای عملیات مرمتی در پل خشتی لنگرود برگزار شد، این بنای تاریخی را بعنوان پیشانی هویتی این شهرستان برشمرد و اظهار داشت:پل خشتی لنگرود که با شماره 915 مورخ 13/3/ 1351 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده،مربوط به دوره ایلخانی بوده و به دلیل جانمایی آن در مرکزی ترین نقطه شهر مورد توجه شهروندان و گردشگران بسیاریست.

وی به بررسی های بعمل آمده در خصوص این پل خشتی اشاره نمود:این پل طی دهه های گذشته مورد مرمت وبازسازی قرار گرفته که در جریان اجرای عملیات مرمتی آن استانداردها رعایت نگردید.

علیزاده با اشاره به ضرورت مرمت و احیای پل خشتی لنگرود،از خلع ید پیمانکاری که سال گذشته اجرای عملیات مرمت را در دست گرفته بود خبر داد و گفت:طی روزهای گذشته پیمانکاری که مورد تایید سازمان مرکزی بوده و سابقه درخشانی در مرمت آثار تاریخی استانهای کشور دارد نسبت به مرمت پل خشتی لنگرود با رعایت تمامی استانداردها اقدام نموده و به زودی شاهد احیای این بنای تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به فعالیت کمیته فنی این اداره کل و نظارت بر عملیات مرمتی در کل استان اشاره کرد:اعضای این کمیته متشکل از صاحب نظران برجسته کشور در حوزه باستان شناسی و مرمت بوده و با جدیدترین استانداردها به ارائه پیشنهادات اقدام می نماید.

وی؛ کمبود اعتبارات را گره اصلی در مسیر مرمت و احیای ابنیه تاریخی خواند و گفت:به جهت استفاده مطلوب از حجم بودجه تخصیص یافته،دفتر باستان شناسی شهری از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در شهرستانهایی که دارای ابنیه تاریخی هستند تاسیس می شود.

این مسئول عضویت دستگاه های متولی در حوزه عمران و بهسازی شهری در این شورا را یک ضرورت دانست که می تواند صیانت از بافت و محوطه های تاریخی را به دنبال داشته باشد.

علیزاده بر لزوم اجرای مکانیزم های حمایتی برای مالکان بناهای تاریخی جهت تغییر کاربری در مسیر توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: با اجرای این مهم رونق اقتصادی و اشتغال بومی رقم خواهد خورد.

وی از برگزاری جلسه نقد و بررسی حوزه مرمت با دانشجویان رشته های معماری و مرمت در لنگرود خبر داد و گفت: بزودی این نشست های تعاملی و مشارکت جویانه در شهرستان های مختلف برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در پایان تکمیل پروژه ساخت موزه منجم باشی لنگرود را نیازمند مشارکت دیگر دستگاه ها و حمایت مسئولان دانست و بیان داشت:برپایی بازارچه های صنایع دستی به منظور ساماندهی هنرمندان شاغل در این حرفه و فروش محصولات به علاقمندان نیز با مشارکت دیگر دستگاه ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق می شود.

سید رضا جوادپور فرماندار شهرستان لنگرود با ابراز خرسندی از فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان برای محقق نمودن هرچه بهتر وظایف ذاتی خود؛لنگرود را شهری متمدن خواند که برخی از جاذبه های گردشگری آن همچون پل خشتی لنگرود بر ارزش و اعتبار آن افزوده است.

وی با اشاره به حساسیت و تعلق خاطر شهروندان نسبت به پل خشتی لنگرود،واگذاری عملیات مرمتی این بنای تاریخی به پیمانکار کارآزموده را شایسته تقدیر دانست و گفت: با اجرای عملیات مذکور علاوه بر آسودگی خیال برای شهروندان، شاهد جذب گردشگران بیشتری به این شهرستان تاریخی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز