خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

هدف گذاری صادرات 30 هزار تن ماهی قزل آلا طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۴۴

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: برای صادرات 30 هزار تن ماهی قزل آلا به کشورهای همسایه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان شیلات کشور در نشست اقتصاد مقاومتی استان گیلان ضمن تحسین مردم گیلان زمین به جهت مشارکت حداکثری در انتخاباتی پیشین و رای اعتماد مجدد به دولت تدبیر و امید، عملکرد قوی استاندار گیلان و تیم مدیریتی وی را در توفیق به دست آمده موثر دانست و گفت: این موفقیت بزرگ وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد‌‌کرد.

صالحی در ادامه سخنانش با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار تن ماهی قزل آلا به کشورهای همسایه، صادرات داشته‌ایم، افزود: با توجه به وجود بازار رقابتی، ماهی قزل آلای تولیدی بایستی بیش از یک و نیم تا دو کیلو وزن داشته باشد تا صادراتی محسوب شود.

 صالحی تصریح کرد: با توجه به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم، امسال برای صادرات 30 هزار تن ماهی قزل آلا به کشورهای همسایه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج روش علمی پرورش ماهی در قفس در کشور ادامه داد: هم اکنون بیش از 500 قفس فعال با ظرفیت پرورش سالانه 25 هزار تن ماهی قزل آلا در کشور داریم که این ظرفیت در آینده ای نزدیک، به بیش از 30 هزار تن در سال خواهد‌رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز سهم آبزی پروری از صید پیشی گرفته‌است، خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال قبل، بیش از 412 میلیون دلار صادرات آبزی داشتیم که این میزان امسال، 60 درصد افزایش یافته و در ضمن امسال 30 درصد کاهش واردات انواع ماهی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به بهره‌مندی گیلان از دریا و مناطق ساحلی گفت: شرایط امروز دنیا به سمتی رفته‌است که راهی جز نگاه به دریا نداریم و سرزمین و خشکی راهی برای تامین غذا ندارد؛ شرایط امروز دنیا مشابه یک انقلاب آبی است؛ استفاده بهینه از این مواهب، می توان از حداکثر ظرفیت پرورش آبزیان بهره‌گرفت.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز گونه‌ای با ارزش‌تر از ماهیان خاویاری نداریم، اظهار داشت: در کشورهای دنیا از کمترین امکانات بیشترین بهره برده می‌شود؛ در ایران شرایط خوبی برای پرورش این گونه داریم؛ استان گیلان در این خصوص شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها دارد و باید شرایط برای تحقق این امر فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز