خبرگزاری کار ایران

رونمایی ازمحصولات جدید شرکت های فناور مستقر در پارک علم وفناوری گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۶۰

از چهار محصول فناورانه جدید شرکت‌های فناور مستقر در پارک با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی افتتاح کارگاه‌های سبک ۱۲ واحدی مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام و با حضور معاون پژوهش و فناوری و هیات همراه، از چهار محصول جدید شرکت‌های فناور رونمایی شد و از مدیران این شرکت‌ها تجلیل شد.

متقی‌طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن تشکر از حضور معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهشی و فناوری کشور گفت: مدیران شرکت‌های فناوری که هم اکنون در اینجا حضور دارند  به‌رغم کمبودهای داخل استان توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

متقی‌طلب ضمن تشریح شبکه حمایتی پارک و ساختار حمایتی داخل استان گفت: در استان با وجود مراکز رشد و کانون‌های شکوفایی خلاقیت می‌توان گفت کل استان تحت پوشش حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه پارک قرار دارد و حضور مدیران شرکت‌های فناور در این نشست فرصتی است برای بیان مشکلات و یافتن راه‌کارهایی برای پیشبرد و توسعه بیشتر شرکت‌های فناور.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص تامین نیازهای استان و منطقه گفت: یکی از ظرفیت های این منطقه صنعت چای است که یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان کار بزرگی در حوزه تامین دستگاه های مورد نیاز کارخانه های چای انجام داده و توانسته دستگاه هایی که تا دیروز وارد کشور می شد را در داخل تولید و راه اندازی و روانه بازارنماید.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از هسته های تحقیقاتی گفت: بیش از ۷۰ مورد حمایت از طرح ها و ایده های کانون شکوفایی خلاقیت وجود داشته که عمدتا از طرف دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا بوده که تعداد قابل توجه از دانشجویان که عمدتا از دانشگاه گیلان هستند در حال فعالیت در کانون هستند.

متقی طلب در خصوص تجاری‌سازی یکی از ایده‌های برتر ، که طی ۳ سال منجر به تولید محصول شد گفت: هم‌اکنون کارخانه تولید سلولز از کاه‌برنج راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت است که با اعتباری بالغ بر چهار ونیم میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آن هم فقط برای طراحی و ساخت دستگاه‌ها که کلا در داخل استان انجام شده، سرمایه گذاری شده است.

در این مراسم همچنین در  تجلیل از دانش‌آموزان در حوزه کانون شکوفایی خلاقیت از امیررضا اله‌قلی‌پورکمله ، که در جشنواره جهانی اختراعات ۲۰۱۴ کانادا عنوان طلا را کسب نمود، تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز از چهار محصول جدید برتر در حوزه‌های غذا و دارو، الکترونیک‌وابزار دقیق و صنعت طیور و آبزیان رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز