خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خبر داد:

ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به شفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۴۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از ورود نخستین گروه از پرندگان مهاجر به این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بیان کرد:با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی زمین و آغاز فصل مهاجرت پرندگان به عرضهای جنوبی خوتکای پر سفید که از اولین گروه پرندگان مهاجر محسوب می‌شود از مسیر سیبری در قطب شمال به سوی تالاب‌های استان گیلان مهاجرت می کند ، در گیلان به سر می‌برند و سپس به مهاجرت خود به سرزمین‌های دیگر ادامه می‌دهند .
  زمانی خاطرنشان کرد: خوتکای پر سفید از خانواده مرغابی سانان و اردک های روی آبچر است و حدود 37 سانتی متر طول دارد و از خوتکا معمولی کمی بزرگتر و گردنی باریکتر دارد .
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت ادامه داد: در همین راستا مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت طی گشت و کنترل در مناطق یک نفر متخلف شکار پرنده که مبادرت به احداث غیرمجاز کومه نما و نصب تور زهکش‌نما و شکار یک قطعه خوتکا کرده بود دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد .

زمانی تصریح کرد: در حال حاضر هر گونه شکار و زنده‌گیری هر گونه پرنده با هر روش صید از قبیل کومه‌نما ،تور هوائی و سایر روشهای شکار و صید ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد‌گرفت .

وی افزود: عموم شکارچیان تا قبل از صدور مجوز قانونی پروانه شکار و صید از هر گونه اقدام به شکار در مناطق خودداری کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز