خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان گیلان خبر داد:

پوشش ۶۰ هزار مددجوی گیلانی تحت بیمه خدمات درمانی

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۷۱

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان گفت: ۶۰ هزار مددجوی گیلانی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان ضمن قدردانی از کمک های انسان دوستانه نیکوکاران به بیماران ، چگونگی ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان و امور بیمه این نهاد را تشریح کرد.

مجید بزرگی‌راد ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه کمیته امداد متولی رفع بخشی از نیازهای دو دهک پایین‌جامعه است که عمدتا فقرا و محرومان را تشکیل می‌دهند، گفت : محرومان به لحاظ سلامت جسمی و روانی در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار دارند، بنابراین هزینه های مترتب بر این افراد  و به تبع هزینه های پرداختی از جیب آنان نیز نسبت به دهک های بالای جامعه بیشتراست .
 
وی با بیان اینکه نهادهایی در جامعه وظیفه ارائه خدمات حمایتی در بخش درمان را به عهده دارند ، افزود : مسئولیت حوزه سلامت مردم متشکل از دستگاه های بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشکی ، وزارت رفاه است و در این میان جایگاه کمیته امداد با توجه به  فلسفه وجودی این نهاد ،  نگاه حمایتی در بخش بهداشت و درمان و بیمه های اجتماعی است.

بزرگی راد با اشاره به اینکه شاید در یک نگاه ، کمیته امداد برای رفع مشکلات معیشتی مردم باشد گفت: اما در تعریف روشن تری از  فقر در کشور ، افراد و خانواده هایی  هستند که به واسطه بیماری‌های خاص و صعب العلاج و تحمیل هزینه های تشخیص و درمان بیماری مجبور به فروش دارایی و املاک‌شان شده اند و به همین دلیل با از دست دادن تمکن مالی مجبور به دریافت خدمت از این نهاد می شوند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه بخشی از ورودی های  کمیته امداد را بیماران تشکیل می دهند افزود : کمیته امداد یک سازمان بیمه گر اصلی در بین چهار سازمان بیمه گر کشور یعنی سازمان بیمه سلامت ، بیمه تامین اجتماعی ، تامین اجتماعی نیروهای مسلح  بر اساس مصوبه مجلس است .
 
وی با بیان اینکه در کل کشور یک و نیم میلیون نفر و در استان گیلان‌حدود ۶۰ هزارنفر تحت حمایت بیمه خدمات درمانی‌کمیته امداد هستند، گفت: همه خدماتی که سایر بیمه‌های پایه به بیمه‌شدگان خود پرداخت می‌کند، کمیته امداد هم همان خدمات را به مدد جویان تحت حمایت خود ارائه می دهد و اساسا هم سیاست و منابع ، مشترک و دولتی است و از طرف وزارت کار ، رفاه و امور اجتماعی پرداخت می شود .
 
بزرگی راد به بخش  بیمه مکمل یا بیمه حمایتی کمیته امداد که آن را از سایر بیمه ها متمایز می کند اشاره کرد و افزود : سایر بیمه ها بخش بیمه مکمل یا بیمه حمایتی کمیته امداد را ندارند یا اگر دارند به بخش تجاری بیمه‌های خصوصی واگذار کرده‌اند و با یک سرانه ای که از بیمه شدگان خود می گیرند به آنان بیمه تکمیلی ارائه می‌دهند.
 
وی افزود : بیمه حمایتی کمیته امداد در کنار بیمه پایه آن رایگان است و مددجویان از سبد خدمات حمایتی که عمدتا کمک هزینه های فرانشیز ، توانبخشی ، ، هزینه ی نگهداری و پرستاری در منزل ، خرید تجهیزات توانبخشی ، خرید کلیه برای بیماران پیوندی ، هزینه ایاب و ذهاب بیماران خاص را شامل می شود بهره مند هستند.

بزرگی راد با بیان اینکه برای اجرای بیمه مکمل در یک مجموعه به منابع درآمدی که از بیمه شدگان گرفته می‌شود نیاز است، گفت : کمیته امداد از این دست دریافتی ها را ندارد اما از سوی دیگر کمک هایی که توسط مردم و نیکوکاران و مشارکت آحاد جامعه انجام می شود بخشی از آن برای درمان و بخش دیگر هم برای بیمه درمان بیماران هزینه می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز