خبرگزاری کار ایران

کاظمی در تشریح برنامه‌های خود برای شهرداری رشت:

هر جا در شورای قبل مخالفت کردیم برچسب ضد توسعه به ما زدند/ شهروندان باید از درآمد شهرداری آگاه شوند

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۶۱

رئیس شورای چهارم شهر رشت و کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت امروز در صحن شورا حاضر شد تا برنامه های خود را ارائه کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود کاظمی صحبت‌های خود را با برگزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درخصوص شهردار آغاز کرد و اظهار داشت: افتخار حضور ٤ سال در پارلمان محلی رشت را داشته ام و با انرژی در این عرصه پا گذاشتم.اعتقاد دارم دغدغه های شهرداری باید تبدیل به دغدغه های کل مردم رشت شود.

کاندیدای شهرداری رشت 9 سرفصل اصلی برنامه های خود را در حوزه اداری “اطلاح نظام اداری ،افزایش پاسخ مناسب به مدعوین شهرداری،طراحی نظام مدیریت تحول گرا،پاسخگویی شفاف،ایجاد یک نظام اداری پایدار،مشارکت مردمی،شایسته سالاری وافزایش رضایتمندی مردم” عنوان کرد.

وی پرداخت حقوق پرسنل،آموزش پرسنل ،توجه ویژه تبدیل وضعیت در حوزه شهرداری،استفاده از نیروهای تحصیل کرده و… را از دیگر برنامه های خود برشمرد.

کاظمی ایجاد تعامل با دستگاه های اجرایی  را از موارد دیگر عنوان کرد که نیاز به توجه دارد و افزود: کاهش حضور سرمایه گذاران از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو سابق شورای شهر رشت اولویت برنامه اجرایی در بحث خدمات شهرداری را بالا بردن رضایت مردم ،احیای پارک های شهر،اصلاح زیباسازی ورودی شهر،سامان دهی دستفروشان،سامان دهی دکه ها سطح شهر،اصلاح مراکز خطر آفرین و… عنوان کرد.

کاظمی با بیان اینکه منابع کافی درآمدی از موارد مهم دیگر است گفت:شهروندان باید از درآمد شهرداری آگاه شوند که بودجه صرف چه برنامه هایی می شود وباید مطالعات و بررسی برای تحقق بودجه صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ای برای دسترسی به اهداف توسعه محور تعریف شود افزود: ممیزی های ما نباید سنتی باشد.

کاظمی ادامه داد:پیگیری در جذب سرمایه گذار و  افزایش درآمد شهرداری از دیگر موارد مهمی است که باید لحاظ شود.

وی توجه به ظرفیت های شهر خلاق خوراک، توسعه گردشگری، اصلاح حمل و نقل شهری، طرح جامع ترافیکی، روکش آسفالت، انجام پروژه های نیمه تمام، سرعت بخشیدن به لندفیل سراوان، بازگشایی حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهر رود و اصلاح طرح تفضیلی و جمع آوری آب های سطحی ،توسعه طبیعت گردی ، احداث پارک ها را از دیگر موارد مهم در برنامه خود برشمرد.

کاندیدای شهرداری رشت استفاده از الگوها اقتصادی و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذار ، در حوزه توریست، استفاده از ظرفیت بانکها در سرمایه گذاری و… از برنامه های خود در حوزه اقتصادی عنوان کرد.

در پایان سخنان کاظمی،علیپور عضو شورای شهر رشت در انتقاد نسبت به سخنان وی اظهار داشت:در طول زمانی که رئیس شورا بودید حقوق ها و بیمه ها پرداخت نشد.

وی افزود: بیان اینکه در طی 4 سال کاری برای شهرداری نشد و حالا  آمده اید و می گویید پرچم شهرداری را می‌خواهند بالا ببرید؟

علیپور ادامه داد:”فردا از ما می پرسند که در این ٤ سال چه کردید !؟”

احمد رمضان پور نرگسی عضو دیگر شورای شهر رشت بیان داشت: از علیپور تشکر می کنم که شورای چهارم را به چالش کشیدند.

وی خطاب به کاظمی و با بیان اینکه برنامه پرمحتوایی ارائه دادید که یکی از بهترین برنامه هایی بود که دیدم گفت: متاسفانه تئوری‌ها در زمان اجرا مشکل پیدا خواهد کرد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه امیدوارم تا پایان این دوره رشت برتر داشته باشیم گفت:دغدغه های مالی بسیاری وجود دارد.

عاقل منش عضو دیگر شورا با بیان اینکه با ایجاد تعاملات نیمی از مشکلات حل خواهد شد گفت:
شهر رشت شهر بزرگی و با جمعیت زیادی است اما بودجه کافی ندارد و نیاز به تعاملات دارد.
وی ادامه داد:هیچ وقت نتوانستیم سه نماینده رشت را کنار هم در جلسات داشته باشیم وباید تعاملات برقرار شود.
وی خطاب به کاظمی گفت:چه برنامه ای برای ایجاد تعاملات دارید؟

مسعود کاظمی در مقام پاسخ به سئوالات اعضای شورای شهر رشت بار دیگر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه در دوره قبل اولویت شهردار اجرای پروژه های عمرانی بود گفت: علیرغم  اینکه ما  تذکرهایی برای پرداخت حقوق پرسنل مطرح کردیم.
وی با تصریح بر اینکه در راستای نوسازی حمل و نقل عمومی تلاش ها متعددی شد و ادامه خواهد داشت گفت: باید نتیجه گرا بود و چالش ها را تبدیل به فرصت کرد.ابزارهای ما پرسنل هستند و به حقوق آنها باید احترام گذاشت و این موضوع از  اولویت های من است.
کاظمی با بیان اینکه در شورای قبل هر جا مخالفت کردیم برچسب ضد توسعه به ما زدند گفت:بودجه یعنی درآمد و هزینه،بودجه باید عملیاتی شود.

این کاندیدای شهرداری رشت افزود:تلاش می کنم با دستگاه ها تعاملاتی ایجاد کنیم .بالا بردن اقتدار شورا از اولویت های من است.یک شهردار باید همراه شورا باشد و نفر دوازدهم شورا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز