خبرگزاری کار ایران

با همکاری منطقه آزاد انزلی؛

جشنواره دوستی با دریای کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۸۵

جشنواره دوستی با دریای کاسپین به همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و گروه مردم نهاد سرزمین ایده آل ما در نظرگاه پارک ساحلی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا از بندرانزلی،این جشنواره با هدف آموزش و ارتقاء آگاهی‏‌های زیست‌محیطی‌شهروندان و گردشگران نسبت به دریای کاسپین و با این امید که نسل آینده محیط بانان خوبی برای دریای کاسپین و محیط زیست باشند، در بخش‏‌های مختلفی با حضور معاون و مدیران این سازمان، گردشگران و میهمانان منطقه آزاد انزلی برگزار شد. 

لازم بذکر است در این جشنواره ده غرفه با هدف آموزش حفظ محیط زیست، آموزش رفتار با حیوانات، آموزش فضای سبز و گلکاری با استفاده از مواد پلاستیکی زائد، بخش گردشگری محیط زیست با هدف شناخت زیست بوم گیلان و به همراه نمایشگاه عکس و بخش مسابقه دانستنی‏های زیست محیطی، اجرای نمایش عروسکی با موضوع بازیافت زباله، نمایش کمدی و موسیقی، مسابقه ساخت مجسمه‏ های شنی برای گروه سنی کودک و نوجوان از برنامه های اجرا شده در این جشنواره بود که مورد استقبال گردشگران و فعالان زیست محیطی، به خصوص کودکان قرار گرفت. 

گفتنی است مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در حفظ و صیانت از دریای خزر و برنامه‌ریزی جهت کاهش ورود آلاینده ها به دریای خزر و محیط زیست منطقه سخن گفت و افزود: اجرای طرح 5 ساله تولید برنج ارگانیک به منظور کاهش استفاده از سموم وکودهای شیمیایی، احداث دو کارگاه بزرگ تولید ورمی کمپوست و اجرای طرح پایلوت تصفیه فاضلاب خانگی روستایی به روش ایمهافتانک از اقدامات مهمی است که به منظور کاهش ورود آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی به محیط و به خصوص دریای کاسپین در منطقه در حال اجراست.

وی در پایان تأکید کرد که هریک از ما باید مسولیت های خویش را در رابطه با حفظ محیط زیست، پاکسازی آن و حفظ دریای کاسپین بپذیرم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز