خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

کارکنان غیر رسمی پیشانی ارائه خدمات شهرداری هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۰۸

سرپرست شهرداری رشت کارکنان غیر رسمی را پیشانی ارائه خدمات شهرداری خواند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرامرز جمشیدپور در سخنانی اذعان داشت: پرداخت مطالبات و معوقات پرسنلی و جاری شهرداری، بدهکاری پیمانکاران از اسناد خزانه و نیز افزایش منابع درآمدی شهرداری از اهم برنامه‌هایی است که در سرلوحه بحث‌های مالی شهرداری قرار دارد.

سرپرست شهرداری رشت کارکنان غیر رسمی را پیشانی ارائه خدمات شهرداری خواند و تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع حقوق و حق بیمه کارگران یکی از مشکلات اساسی شهرداری است. کارمندان غیررسمی با دریافت نیمی از  حقوق ماهیانه کارمندان رسمی امورات در زمره خود را به سختی پشت سر می گذارند.

 وی با اشاره به تحقق ۴۰۰ میلیاردتومن از بودجه ۹۵۰ میلیارد تومنی درسال ۹۵ گفت: با توجه به اینکه کل بودجه سال گذشته محقق نشد برای سال جاری بودجه ۹۰۰ میلیاردی تعریف شده است.

جمشیدپور از افتتاح ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومن در ماه آتی خبر داد و تصریح کرد: این پروژه ها از محل منابع داخلی به افتتاح خواهند رسید.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه اخذ اهرم های فشار شهرداری در برابر تخلفات ساختمانی سببب کاهش درآمدها شده, یادآور شد: طی سه ماهه اول سال۲۵ درصد بودجه تحقق پیدا کرده و اگر این روند ادامه یابد امسال نیز کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومن از بودجه محقق خواهد شد.
 

 وی با تاکید بر ضرورت تامین حقوق پرسنلی از منابع جاری شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری به ناچار در کوتاه مدت توانست با اخذ کمک های دولتی حقوق و معوقات قبلی پرسنل راتا تیرماه  پرداخت نماید.

 جمشیدپور  بهره مندی از وکلای زبده و توانمند را نیاز ضروری شهرداری عنوان کرد و اذعان داشت: با کمک وکلای حاذق و توانمند می توان  با رعایت موازین قانونی از بستن نا حق حساب های شهرداری ممانعت کرد.

سرپرست شهرداری ضمن قدردانی از خدمات ارزنده سمیه رستگار یادآور شد: با توجه به سابقه فعالیت  شیرزاد در پست های مدیریتی می توان به آینده خوب در بحث مالی شهرداری امیدوار بود.

 شیرزاد نیز با قدردانی از حسن توجه جمشیدپور اذعان داشت: از سال ۷۲ کارمند شهرداری و با مسئولین و مدیران زیادی همراه بودم همواره با خدمات رفت و روب کارهای عمرانی و مطالبات مردم از شهرداری آشنایی و اشراف کامل دارم.

وی با تاکید بر اصلاح فرآیندها, روشها و بهبود آن ها یادآور شد: با توجه به اینکه نظام تهاتر در شهرداری از فرصت به تهدید تبدیل شده شایسته است تا بازنگری و بازبینی در این نظام شود تا خدمات به جای ارزانتر شدن گرانتر به مردم ارائه نشود.

شیرزاد با تاکید بر حضور متخصصان و کارشناسان توانمند در حوزه مالی شهرداری رشت اظهار داشت: در حوزه های گوناگون شهرداری نیاز به یک تصمیم جدی است تا با سرلوحه قرار دادن تعصب سازمانی به آینده این شهرداری امیدوار باشیم.
 

 مریم تجدد نیز در این مراسم کاهش وابستگی به درآمدهای دولتی را مهم ترین رویکرد دولت دهم خواند و گفت: برای کاهش وابستگی به درامد های دولتی از سویی شهرداری شایسته است تا منابع درآمدی جایگزین داشته باشیم.

وی ارتقا کسری پارکنیگ سطح شهر و عوارض استفاده عیانات و کاربری غیرمرتبط را دو موضوع مهم در افزایش درآمدی خواند و گفت: متاسفانه در اجرای این دو پروژه نیز  ممانعت شد و مدیران رای ابطال آن را صادر کردند.

تجدد با اشاره به ضرورت همکاری درافزایش منابع درآمدی شهرداری ها گفت: اگر دولت منابع درآمدی دیگری برای شهرداری ها نبیند ما مجبوریم پیگیر مطالبات خود از اسناد خزانه سازمان ها و نهادهای دولتی باشیم.

نوروزی معاون معماری و شهرسازی نیز خواستار بازنگری در روند اجرای تهاتر شد.

 معاون خدمات شهر نیز با قدردانی از زحمات خانم رستگار گفت: داشتن شهری تمیز و با کیفیت منوط به پرداخت مطالبات پرسنل خدمات شهر است.

علی بهارمست با تاکید بر ضرورت بازنگری در نحوه ورود و جذب سرمایه گذار تصریح کرد: شهرهای پیشرفته با جذب سرمایه گذار توانستند به توسعه یافتگی دست یابند.ِ

 

 علی شریفی با اشاره به اینکه مناطق پنجگانه شهرداری رشت به لحاظ کیفیت منابع انسانی دچار مشکل هستند گفت: مناطق پنجگانه شهرداری رشت  در حوزه برنامه ریزی بودجه و اعتبارات به جایگاه واقعی خود نرسیده اند و تمامی مسئولیت ها بر دوش مدیرمالی است و حوزه برنامه ریزی و اداری به عنوان یک حوزه تشریفات درنظرگرفته می شود.

 مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت نیز با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه اولویت پروژه های شهرداری گفت: عدم تعریف و اجرای پروژه های غیر ضرور شهرداری کمکم شایان توجهی در بحث درآمدی و هزینه‌ای شهرداری خواهد داشت.

 گل احضار نیز از رایزنی با دیگر شهرداری های استان در راستای جذب سرمایه گذار خبر داد و تصریح کرد: با تعویض تفکر سازمانی و تغییر فرآیند های جذب سرمایه‌گذار میتوان کمک قابل توجه ای به بحث درآمدی شهرداری کرد.

کارکنان غیر رسمی پیشانی ارائه خدمات شهرداری هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز