خبرگزاری کار ایران

سر پرست شهرداری رشت :

شناخت بستر مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۵۸۱

سر پرست شهرداری رشت گفت:شناخت بسترهای مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای شهر رشت و استان گیلان امری ضروری است .

به گزارش ایلنا در  دیدار سرپرست شهرداری رشت با سلمانی‌زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گیلان  که در نمایشگاه بین المللی فرش گیلان صورت گرفت  فرامرز جمشید پور با اشاره به تفاهم نامه ای بین شهرداری رشت و نمایشگاه بین المللی استان گیلان  اظهار داشت:شهرداری رشت آماده هر گونه مشارکت با نمایشگاه بین المللی فرش گیلان است.

 وی افزود :اقتصاد مقاومتی از جمله مباحث مهم و اثربخش در شرایط کنونی کشور ماست که به دلیل جامعیت و چند وجهی بودن آن، زمینه ای مساعد برای توسعه و حل چالش های اقتصادی-اجتماعی ایران را در گذر زمان پیش بینی کرده است.

 سرپرست شهرداری رشت اقتصاد متکی به دانش و فناوری، پویایی، درون زایی و برون گرایی، دانش بنیان بودن و توجه به ظرفیت های بومی و داخلی کشور و در شهر رشت توجه به صنایع بومی استان گیلان  ... را  از جمله ویژگی های اقتصاد مقاومتی  دانست  و تصریح کرد : در سیاست کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب به صورت رسمی به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد نیز با جامعیتی خاصی به تبین مصادیق و جنبه های مورد نظر برای اقتصاد مقاومتی اشاره شده است.

بر همین اساس با تامل در خصوص این موارد شناخت  بسترها و عرصه هایی که زمینه های واجد خصوصیات مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند برای شهر رشت و استان گیلان امری ضروری است و در مسیر اجرای این سیاست ها مورد توجه و تاکید قرار داد.

فرامرز جمشید پور یاد آور شد : در اقتصاد مقاومتی بر لزوم توجه به امکانات و منابع داخلی و سرمایه انسانی کشور، با هدف توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی تاکید شده،  به گونه ای که مشارکت آحاد جامعه را به همراه داشته باشد. در نگاه عملیاتی برای شهر خلاق رشت نیر  با نگاهی به این ویژگی ها می توان گفت که از جمله عرصه هایی که از نظر ماهیت و کارکرد تناسب خوبی با این مباحث دارد، محصولات ، صنایع و هنرهای سنتی ایران است.

 فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این نشست  بیان کرد:با توجه به اینکه در نظر داریم در آینده ای نزدیک میزبان شبکه شهر خلاق خوراک شناسی دنیا در رشت باشیم نیاز به مجموعه های    نمایشگاهی و تبلیغاتی در این زمینه داریم که به واسطه آن بایستی کیفیت فضاها و محوطه نمایشگاه را ارتقا دهیم.

وی افزود:استانداردسازی و طراحی غرفه های نمایشگاه از دیگر مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

 سلمانی زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گیلان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان اذعان داشت:در حال حاضر مساحت زمین ما بسیار کم است و در آینده ،ساختمان های استانداردی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به مشارکت با شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:مجموعه ما موافق مشارکت با شهرداری است و امیدواریم بتوانیم با طراحی و ارتقای نمایشگاه به استانداردهای مورد نظر دست یابیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز