خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

واگذاری هرچه سریعتر مسکن مهر آستارا به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۲۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مسکن مهر این شهرستان باید هرچه سریعتر به متقاضیان واجد شرایط آن واگذار شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه شورای مسکن آستارا که با حضور معاونین وزیران  راه و شهرسازی و کار و تعاون و امور اجتماعی در محل فرمانداری آستارا برگزار شد، بر ضرورت تعین تکلیف این پروژه تاکید کرد.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل بی‌دقتی و عدم نظارت کافی در گذشته شاهد سواستفاده‌های مختلف در اجرای این پروژه ۹۰۰ واحدی در آستارا بودیم که هم اکنون با چالشی جدی روبرو است.
 
وی اظهار داشت: ضمن انجام اقدامات قضایی برای پیگیری اختلاس و استفاده هایی که در این پروژه شده است باید واحدهای مربوطه با تسریع در ساخت و سازها و تکمیل آنها به متقاضیان که افرادی از قشر آسیب‌پذیر هستند واگذار شود .
 
وی گفت طولانی شدن این پروژه مشکلات مختلف اجتماعی را به همراه دارد و برگزاری چندین جلسه با حضور مسوولان شهرستانی و استان و ملی نشانده حساسیت های مربوطه در این زمینه است.
 
وی گفت: براساس آمارهای اعلام شده بیش از چهارمیلیارد تومان سواستفاده مالی توسط هیات های مدیره تعاونی های این پروژه در شهرستان انجام گرفته است که مسوولان نظارتی و قضایی پیگیر پرونده هستند.
 
فرماندار آستارا ضمن تشکر از نماینده این شهرستان در پیگیری های ملی در این زمینه حضور مسئولان ارشد وزارتخانه های راه و شهرسازی و کار و امور اجتماعی را در آستارا در ارتباط با مسکن مهر بسیار مهم خواند و خواستار رسیدگی های فوری و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل شد.
 
وی گفت : همه باید کمک کنند تا مردم دچار ضرر نشوند و افراد سو استفاده کننده باید در برابر قانون پاسخگوی اقدامات سو استفاده خود باشند.

*طرح های مسکن مهر طبق دستور رئیس جمهوری تا پایان امسال تکمیل می شود
  احمد اصغری مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نیز در این جلسه گفت: طرح های مسکن مهر در سراسر کشور مطابق دستور رئیس جمهوری، تا پایان سال جاری تکمیل و بر اساس اولویت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: بخش عمده مشکلات ما در مسکن مهر، مربوط به طرح هایی است که توسط تعاونی ها و به خصوص در حوزه مشاغل آزاد اجرا شده است.

وی بیان کرد: در طرح هایی که بر اساس تفاهم نامه سه جانبه احداث می شود، با مشکلات کمتری مواجه هستیم و مشکلات تعاونی ها را در استان ها دسته بندی کرده ایم و درباره حدود 50 هزار واحد مشکل دار، در روزهای آینده تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: وجود مشکل در احداث 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر دور از انتظار نیست اما عزم دولت، برطرف کردن مشکلات و تسریع اجرای طرح هاست.

مهرآبادی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات مسکن مهر از طریق دستگاه قضایی پیگیری می شود، تصریح کرد: تحویل زمین برای ساخت، پیگیری تسهیلات بانکی و افزایش وام از 200 به 400 میلیون ریال توسط وزارت راه و شهرسازی طی 2 سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود 400 واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در آستارا آماده واگذاری است، اظهار کرد: باید کارگروه پیگیری مشکلات مسکن مهر این شهرستان تشکیل شود تا در کنار هیات تسویه، متقاضیان واقعی شناسایی شده و واحدهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آمادگی کمک مالی برای تکمیل مسکن مهر را دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه طرح های مسکن مهر استان اردبیل خاتمه می یابد و 2 روز دیگر جشن اختتامیه طرح های مسکن مهر در استان یزد برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: همزمان با پیگیری های قضایی متخلفان مسکن مهر آستارا، باید پیشرفت فیزیکی واحدهای آنها نیز پیگیری شود.

محمدرضا داوودی با اشاره به اینکه برای پیگیری مسائل مسکن مهر آستارا پس از انحلال تعاونی‌ها، هیات تسویه تشکیل شد، افزود: بررسی مسائل مالی، احصاء اعضای تعاونی ها، پیگیری نتایج حسابرسی و برگزاری مجمع سالیانه از وظایف این هیات است.

وی با بیان اینکه حدود 400 متقاضی مازاد بر طرح 900 واحدی مسکن مهر آستارا وجود دارد، اضافه کرد: باید این موضوع به صورت جدی از طریق محاکم قضایی پیگیری شود.

داوودی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر کسب و کاری می تواند به عنوان وزارت میان بخشی، ورود و به تشکیل تعاونی اقدام کند و وظیفه وزراتخانه تنظیم ارکان تعاونی است و در پیگیری جزئیات تخصصی آن دخالت نمی کند.

در این جلسه هرکدام از مسئولان استان و شهرستانی و ملی و همچنین نماینده مردم آستارا در مجلس دیدگاه‌های خود را پیرامون چگونگی رفع مشکلات موجود مطرح و بر ضرورت تکمیل این پروژه و واگذاری آن به متقاضیان تاکید کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز