خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

برخورد قانونی با دارندگان انشعابات غیرمجاز آب شرب روستاهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۲۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با تصویب و ابلاغ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب، فاضلاب، برق، تلفن و گاز از سوی ریاست جمهوری، برخورد با دارندگان انشعابات غیرمجاز آب شرب روستاهای گیلان با جدیّت ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، محبعلی رنج ور، حفظ حقوق مشترکان آب شرب روستایی را علت اصلی برخورد قانونی با صاحبان انشعابات غیرمجاز دانست و افزود: دارندگان این نوع انشعابات با مراجعه به امور آبفار شهرستان خود نسبت به دریافت انشعاب مجاز اقدام کنند. 

وی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه قبوض آب شرب از سوی مشترکان روستایی گیلان، گفت: بی‌شک همکاری مشترکان محترم در خصوص پرداخت به موقع آب بهاء موجب خدمات‌رسانی بهتر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز در استفتایی، عدم پرداخت آب بهاء را شرعاً جایز ندانسته اند و بر پرداخت بهای آب مصرفی توسط مشترکان تأکید کرده اند.

رنج ور، با اشاره به اینکه عدم پرداخت قبوض آب منجر به تضعیف بنیه ی مالی و نقدینگی شرکت آب و فاضلاب روستایی به عنوان یک شرکت خودگردان و خدمات رسان می شود، افزود: این شرکت با وصول به موقع مطالبات خود از مشترکان، قادر به خدمات رسانی مناسب با نیاز و انتظار روستاییان خواهد بود.

وی گفت: به استناد ماده ی4-39 آیین نامه ی عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب ابلاغی وزارت نیرو؛ در صورت عدم پرداخت دیون توسط هریک از مشترکان، شرکت آبفار می تواند ضمن قطع موقت انشعاب مربوطه، نسبت به پیگیری قضایی در خصوص وصول مطالبات اقدام کند که در این حالت هزینه های اضافی ناشی از این اقدام برعهده ی همان مشترک خواهد بود.

وی، با تاکید بر اینکه شرکت آبفار اجازه ی قطع موقت و حتی دائم انشعاب مشترکانی که در پرداخت به موقع قبوض خود تعلل می‌کنند را دارد، خاطرنشان کرد: همیشه سعی ما بر آن بوده که اقدام قهری انجام نگیرد لذا روستاییان  با پرداخت به موقع آب بهای خود ما را در خدمات رسانی هر چه بهتر یاری کنند.

در زمان کنونی بیش از 273 هزار مشترک در هزار و 780 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز