خبرگزاری کار ایران

انجام پژوهش‌های کاربردی برای ارتقای سلامت مردم در دانشگاه گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۵۷

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بی تردید، انجام پژوهش های کاربردی برای ارتقای سلامت مردم، امری ضروری است. در این زمینه، توسعه و ارتقای پژوهش و حرکت در مسیر دانایی برای تبدیل علم به ثروت، یکی از اهداف استراتژیک حوزه سلامت در گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، شادمان نعمتی ضمن اشاره به این مطلب که طی یک سال اخیر ارتقای پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهار محور؛ برون داد پژوهشی، فناوری سلامت، ساختار و توسعه و توانمندسازی منابع انسانی، مد نظر قرار گرفت، گفت: در محور برون داد پژوهشی، شاهد ارتقای شاخص ها، چه از نظرکمی و چه از نظر کیفی هستیم. به طوری که تعداد طرح های مصوب دانشگاه از 184 مورد در سال 94 به 262 طرح در سال 95 رسیده است. همچنین، 176 طرح در سال 95 به پایان رسید این در حالیست که در مدت مشابه آن در سال 93 این میزان 102 مورد بود.

نعمتی خاطر نشان کرد: بی تردید، داشتن برنامه راهبردی، برگزاری کارگروه پایش مراکز تحقیقاتی، تدوین و بازنگری شیوه نامه های پژوهشی، تشکیل هفتگی شورای پژوهشی و کمیته اخلاق و پرهیز از روزمرگی تاثیر بسزایی در بهبود شاخه های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه فناوری سلامت نیز، تشکیل شورای فناوری سلامت، توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت، انعقاد بیش از شش تفاهم نامه رسمی با صنعت، برگزاری مستمر دوره های Start up در مراکز تابع دانشگاه، ارتقای جایگاه فناوری سلامت تا حد مدیریت، راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت، توسعه شرکت های دانش بنیان به تعداد 7 عدد، هسته های فناور به تعداد 11 عدد و پروژه های محصول محور، به تعداد 7 عدد و ثبت ده مورد اختراع، از دستاورد های حایز اهمیت حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یکسال اخیر است.

نعمتی با اشاره به چشم انداز ترسیم شده برای دانشگاه علوم پزشکی؛ پیشرو شدن در دانشگاه های نسل سوم، گفت: در حال حاضر حوزه پژوهش بیشتر از گذشته مد نظر مسوولین قرار گرفته است. در این خصوص، برخی از مقوله ها برای اولین بار در سرلوحه فعالیت ها قرار گفت. تشکیل واحد مالکیت فکری و معنویدانشگاه علوم پزشکی گیلان، بانک ژورنال ایده های فناوری سلامت، تشکیل کانون مخترعان دانشگاه، شرکت فعال مخترعان دانشگاه در نمایشگاه فن بازار، تعامل با پارک علم و فناوری و ارایه طرح منطقه دانایی گیلان (دره سپیدرود)، از مقوله های حایز اهمیت در این زمینه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز