خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی تحقق راهکارهای مدیریت پسماند در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۵۰۲

کارشناس برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: نخستین گام در استقرار نظام مدیریت پسماند، تلاش برای کاهش تولید آن است.

به گزارش ایلنا از رشت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به منظور بررسی و تحقق راهکارهای فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در سطح شهروندان، با همکاری دستگاه‌های ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد، اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی  کرده‌است.

مهدی خیاطی کارشناس برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان این خبر افزود: روند رو به گسترش تولید انواع پسماند و مخاطرات ناشی از آن، یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی توسعه پایدار استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر چه در زمینه ایجاد نظام جامع مدیریت پسماند در استان تلاشهای وسیعی توسط دستگاه‌های متولی صورت گرفته، اما در این زنجیره اقدامات، نخستین گام در مدیریت پسماند تلاش برای کاهش تولید آن است.

خیاطی با بیان اینکه خانوارها و بنگاه‌های اقتصادی کانون اصلی کاهش تولید پسماند هستند تصریح کرد: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سال جاری مبلغ 10 میلیارد ریال برای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به شهروندان، اختصاص داده و با همکاری دستگاه‌های ذیربط و با محوریت سازمان‌های مردم نهاد، درصدد است اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در همین رابطه طی یک ماه گذشته پس از برگزاری اولین نشست سمن‌ها با ریاست سازمان در تاریخ 1396/2/30،  نشست‌های کارشناسی متعددی با کارشناسان دستگاه‌های ذیربط و سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی برگزار و برنامه‌هایی در شش محور تدوین شده است.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در امور محیط زیست افزود: تولید انیمیشن، موشن گرافیک و فیلم‌های مستند با مضمون مدیریت پسماند، برگزاری استارت آپ برای شناسایی و معرفی کسب و کارهای مبتنی بر پسماند، حمایت از برگزاری جشنواره فیلم سبز و اجرای برنامه مدیریت پسماند در یکی از محلات شهر رشت از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارند.

خیاطی گفت: بر این اساس و به منظور تضمین اجرای برنامه ها و نیز افزایش اثربخشی اقدامات پیش بینی شده، طی هفته‌های آتی هماهنگی و تعامل و برگزاری جلسات با سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌های مربوطه شامل اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پارک علم و فناوری، شهرداری رشت و مدیریت پسماند شهرداریهای تابعه استان جهت اجرایی‌شدن طرح‌ها ادامه خواهد یافت./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز