خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران :

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گرا است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۷۵

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گرا است، یعنی به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه ویژه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در صنایع کوچک اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گرا است، یعنی به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه ویژه دارد. با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف شهر‌ها، همچنین وجود بنگاه‌های خرد و کوچک در حال حاضر شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا است.

 وی ادامه داد : اولین گام باید شناسایی بنگاه‌هایی باشد که تولیدات آنها کمتر از میزان ظرفیت است. می‌توان با یک تزریق، کمک و سیاست‌های پولی انبساطی خوب از قبیل اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت در بلندمدت، با بهره اندک بنگاه‌های دچار آسیب را یاری کرد.

مقیمی بیان کرد: زمانی که تولید افزایش یابد، اشتغال ایجاد و رکود از بین می‌رود. گام بعدی در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک به شرکت‌هایی است که اخیراً تولیدات خود را متوقف کرده‌اند. عدم‌وجود سرمایه در گردش، عدم‌وجود نقدینگی، رکود مواد اولیه مشکلات اولیه بنگاه‌های تولیدی هستند. گام بعدی توجه به شرکت‌هایی است که بخشی از کار را برای سرمایه گذاری انجام داده‌اند و بخشی دیگر نیازمند حمایت ابتدایی هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: در مجموع توجه به صنایع کوچک و متوسط گام مهم در تحقق شعار است. توجه به صنایع مادر و زیربنایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

فرشاد مقیمی در این نشست بر اعطای اعتبارات و کمک های فنی واعتباری در قالب یارانه سود تسهیلات وهمچنین افزایش سهم اعتبارات زیرساختی از منابع استانی تاکید کرد:  انتظار است در سال جاری نگاه ویژه ای به حوزه تامین زیرساخت شهرک های صنعتی صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مناسب به شهرک های صنعتی می تواند زمینه استقرار و پویایی واحدهای صنعتی و در نتیجه توسعه بخش صنعت در این استان را به همراه داشته باشد.

 در این سفر معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نشستی را با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان به عمل آوردند و همچنین از شهرک صنعتی سفیدرود رشت و واحد صنعتی آرین تخته و شهرک صنعتی شماره 1 منطقه آزاد بندر انزلی و واحد صنعتی ویسمن نقش دیدن کردند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز