خبرگزاری کار ایران

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مطرح شد؛

تاکید فرماندار ماسال بر افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۹۴

فرماندار ماسال با اشاره به کمبود فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی گیلان و شهرستان ماسال، بر لزوم برنامه ریزی جهت افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم‌نژاد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: علت اصلی موفقیت جوامع پیشرفته، توجه به موضوع مطالعه و کتابخوانی است و به همین جهت بیشتر کشورها سعی می‌کنند شرایط لازم جهت افزایش سرانه‌مطالعه و کتابخوانی در کشورشان را فراهم کنند.

وی وجود دانشمندان بزرگی همچون ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی را گواه وجود فرهنگ کتابخوانی و علم اندوزی در بین ایرانیان دانست و افزود: ایرانیان همواره از پیشگامان کتبخوانی و مطالعه بوده اند و همواره به عنوان انسان هایی فرهنگ پرور شناخته می شدند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر کتابخانه های سطح شهرستان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بهبود و ارتقاء یافته اند، تاکید کرد: اداره کتابخانه های عمومی کماکان باید با نگاه ویژه به امر کتابخوانی، شرایطی را فراهم آورد که از  فضاها و امکانات موجود به بهترین نحو استفاده شود.

قاسم نژاد همچنین با اشاره به لزوم اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها مطابق با قانون، گفت: خوشبختانه با پی گیری های به عمل آمده این موضوع در سطح شهرستان محقق شده است و خوشبختانه تجهیزات خوبی برای کتابخانه های شهرستان تدارک دیده شده است که باید در این راستا از اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز تشکر نمایم.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی می‌توانند موجب پرورش خلاقیت در جامعه شوند، تصریح کرد: کتابخانه‌ها متعلق به تمامی آحاد جامعه هستند و همواره درب آن به روی همه ی افراد باز خواهد بود.

زهرا بدن آرا با اشاره به افزایش 37 درصدی اعضای کتابخانه های استان، افزود: شهرستان ماسال نیز به لحاظ آمار امانت کتاب پس از شهرستان های رودبار و املش در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین در زمینه های تعداد اعضای کتابخانه و سرانه فیزیکی کتابخانه  به ترتیب در رتبه های پنجم و چهارم قرار دارد.

وی استاندارد جهانی فضای کتابخانه های عمومی به ازای هر 100 نفر را 8 متر عنوان کرد و افزود: میانگین فضای کتابخانه های عمومی در استان 6/1 لحاظ با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توانیم به درستی پاسخگوی مراجعات مردمی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز