خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آستارا خبر داد:

اختصاص اعتبار به ساخت کارخانه بازیافت زباله آستارا

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۹۲

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کارخانه بازیافت زباله های آستارا و تالش در غرب استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، وحید پورحضرت در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آستارا در فرمانداری این شهرستان بیان کرد: این اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌های کشور اختصاص یافته و طرح در منتهی الیه بخش مرکزی تالش و حد فاصل لیسار و جوکندان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: روزانه حدود یکصد تن زباله در آستارا تولید و به محل دفن زباله انتقال داده می‌شود و احداث کارخانه بازیافت در پیشگیری از خطرات زیست محیطی زباله در آستارا مفید خواهد بود.

پورحضرت بیان کرد: سرازیر شدن شیرابه زباله به دریای خزر معضل زیست محیطی است و شهرداری آستارا باید با طرح های مختلف به دفع بهداشتی و اصولی آن اقدام کند.

پورحضرت با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا رضایت بخش نیست، اظهار کرد: بنا به دستورالعمل استانداری گیلان، شهرداران و دهیاران به عنوان مدیران پسماند شهر و روستا باید به تفکیک زباله از مبدا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زباله های عفونی مطب‌های پزشکان نیز باید پیش از انتقال به جایگاه دفن، امحاء شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این جلسه گفت: چهار دهستان کانرود، حیران، چلوند و ویرمونی به عنوان آزمونه مدیریت پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا انتخاب شده اند اما تاکنون اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

محمدرضا روشنی شیرابه محل دفن زباله، پسماند کارگاه های بسته بندی میوه و سرازیر شدن فاضلاب خانگی به رودخانه را از خطرات زیست‌محیطی آستارا خواند و بیان کرد: از دهیاران و شهرداری‌ها انتظار داریم در مدیریت‌پسماند مشارکت لازم را داشته باشند و در غیر این صورت برابر با قانون برخورد خواهد شد.

شروین حبیب‌زاده کارشناس واحد عمران شهرداری آستارا نیز در این جلسه گفت: امسال طرح دفع شیرابه زباله در منطقه داداش آباد با اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال اجرا و بستر جلوگیری از نفوذ شیرابه به زمین ایجاد خواهد شد و شیرابه از طریق کانال ها به حوضچه‌های مشخص انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه 70 نیروی انسانی در شهر آستارا در طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت می کنند، افزود: 80 درصد خانوارهای این شهر تحت پوشش طرح هستند و ظرف سه ماه آینده به 100 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز