خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت مطرح کرد:

دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برنامه دارد/ راه عشایری ویسرود به تولاب بره قابل بازگشایی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۴۷

فرماندار شفت با بیان اینکه ترمیم راه های عشایری می‌تواند به رونق دامداری و افزایش تولید در شفت کمک کند، افزود : دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برنامه دارد.

به گزارش ایلنا از شفت ، محمدرضا محسنی در جلسه هماهنگی بازگشایی راه عشایری ییلاق تولاب بره این شهرستان که در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد، گفت : باید از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه اقتصادی شهرستان شفت بهره برد.

وی با بیان اینکه ترمیم راه های عشایری می تواند به رونق دامداری و افزایش تولید در شفت کمک کند، افزود : دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برنامه دارد.

محسنی با اشاره به اینکه با هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت‌های شهرستانی راه عشایری ویسرود به تولاب بره و ییلاقات مجاور قابل احیا و بازگشایی است، افزود : بیش از 600 دامدار منطقه از ۴۰ روستای شهرستان شفت می توانند از مزایای این راه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای احیای این راه ییلاقی نیاز به قطع درختان نیست، افزود : توجه به محیط زیست یکی از ملزومات توسعه عمرانی است.

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینکه روستای خرمکش ظرفیت های طبیعی برای جذب گردشگر را دارد افزود: راه یکی از زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری در شهرستان شفت است.

وی افزود: نقشه برداری یک مسیر 700 متری برای بررسی و امکان ساخت یک راه روستایی در خرمکش انجام شده است و مسئولان ذیربط باید پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه به قاچاق چوب در این شهرستان اشاره کرد و افزود : باید به ریشه های قاچاق چوب و پیشگیری از آن توجه شود و در کنار آن با تشدید تدابیر حفاظتی  از تخریب جنگل ها جلوگیری کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه طرح جمع‌آوری فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم پس از سال‌ها انتظار اکنون در مراحل پایانی کار است افزود : این پروژه یکی از مطالبات مردمی بود که در سفر استاندار گیلان به امامزاده ابراهیم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

ارسلان مقیمی بخشدار احمدسرگوراب نیز در این جلسه با قدردانی از مساعدت های فرماندار شفت برای رفع موانع بازگشایی مسیر های ییلاقی در این بخش افزود : احیای راه های عشایری دامداران این مناطق را خوشحال و امیدوار تر خواهد کرد.

وی افزود: بهسازی این جاده ها نقش عمده ای در افزایش تولیدات دامی و باغی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز