خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان پایلوت کشوری تدوین برنامه اجرایی اشتغال شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۳۹۵

استاندار گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان از پایلوت شدن این استان در اجرای طرح تدوین برنامه اجرایی اشتغال در سال جایر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر شناسایی پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی گفت: امسال واگذاری پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی در دستور کار است تا ضمن تکمیل پروژه‌ها به اشتغالزایی استان کمک کند.

نجفی با بیان اینکه عده‌ایی در فکر برهم زدن آرامش استان هستند گفت: این افراد واقعیت‌های استان را خوب درک نکرده‌اند و اقدامات و کارهای انجام شده را نمی‌بینند.

وی تاکید کرد: به هیچ فردی اجازه ایجاد تزلزل و التهاب در مدیریت استان، شهرها و بخش‌ها را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب استان در کاهش نرخ بیکاری از میانگین 15.6 درصد به 11 درصد گفت: این کاهش مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته و در سال جاری گیلان به عنوان پایلوت کشوری تدوین برنامه اجرایی اشتغال انتخاب شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اجرای طرح روستاهای بدون بیکار اذعان کرد: توجه به صنایع دستی و گردشگری از راهکارهای کاهش بیکاری در استان است که امسال اولویت دولت در گیلان است.

وی افزود: در تلاش برای تسری این طرح در تمام استان هستیم تا گیلان رابه عنوان استان بدون بیکار معرفی کنیم و این دور از انتظار نیست.

نجفی با تاکید بر بهره‌گیری از همه اندیشه‌ها برای توسعه استان اذعان کرد: باید پروژه‌های نیمه تمام استان که قابلیت واگذاری دارند به بخش خصوصی واگذار شود تا هم بخش دولتی تقویت و هم اشتغال افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح‌های سواحل و گردشگری تصریح کرد: این طرح‌ها مکمل جلسات اقتصاد مقاومتی است و باید زیرساخت‌ها و امکانات برای حضور گرشگر در استان فراهم شود.

در ادامه این جلسه مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز