خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۵۳۶

محمد علی ثابت قدم در مراسم افتاح دومین پارک بانوان در رشت گفت: شعار ما برپایه توسعه اصلاحات فرهنگی،حفظ حقوق شهروندی و مبارزه با فقر شهری است.

به گزارش ایلنا از رشت، در مراسمی با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت,  محمد پورناصرانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت،فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر  ،زینب فلک دوست مشاور شهردار در امور بانوان  و جمع کثیری از شهروندان منطقه گلسار،  فاز ۲پارک استاد معین و پارک بانوان در خیابان ۱۷۹ گلسار افتتاح شد.

سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر ضرورت پرداختن به مسائل زنان به عنوان نیمی از شهروندان  جامعه   توسط مدیریت شهری اظهار داشت: فراهم کردن همسان امکانات در سه حوزه فعالیت  ، سکونت و فراغت برای مردان و زنان این جامعه از وظایف اصلی دولتمردان, پارلمان محلی و شهرداری است.

شهردار رشت با تشریح فعالیت بانوان در سه حوزه فوق خاطرنشان کرد: در حوزه سکونتی هرخانم خانه دار و یا شاغل فعالیتهایی را برای خود درنظر دارد.

 

  مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است

وی افزود: در فضای کار که رکن دوم حوزه فعالیتی است با توجه به سطح تحصیلی بانوان که درصد بسبار خوبی را نسبت به آقایان به خود اختصاص داده اند امکاناتی همسان تعریف شده است.

دکتر ثابت قدم با اشاره به تخصیص ۶۰ درصدی کرسی های تحصیلی به بانوان خاطرنشان کرد: با توجه به تحصیلات عالیه بانوان شایسته است تابه خانم ها توجه بیشتری شود که خوشبختانه در مدیریت شهری توجه ویژه ای به بانوان در سطوح مختلف مدیریتی اعم از معاونین تا مدیران نواحی  شده که این حکایت از یک اقدام عینی در راستای اجرایی نمودن حقوق شهروندی است.

شهردار رشت در راستای شعاع دسترسی شهروندان به فضای سبز و حوزه فراغتی یادآور شد: در شهر رشت با وجود ۵۵ محله برای هر شهروند یک شعاع دسترسی جهت رسیدن به یک فضای رفت و آمدی تعریف شدهِ که پارک ها و فضاهای عمومی یکی از این فضاهاست.

 

  مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به افتتاح ۲۲ پارک در سال گذشته تصریح کرد:  امروز افتتاح پارک معین با رویکرد بانوان در یک فاز و توسعه پارک عمومی در فاز دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و این کار در راستای توسعه متوازن فضاهای عمومی است. 

شهردار رشت با اشاره به برنامه عملیاتی شهرداری رشت در یک پروسه ۵ ساله خاطرنشان کرد : در این برنامه توسعه متوازن فضاهای عمومی شهر در محدوده های تحت پوشش نواحی مدنظر است که دو سال و اندی از این ۵ سال با افتتاح ۲۳ پارک در محلات بویژه محلات کم برخوردار سپری شده است.

وی در ادامه رونق اقتصاد محلات در سایه ورود گردشگر و سرمایه گذار را از اهداف برنامه ۵ ساله خواند و گفت: توسعه کالبدی شهر و تلفیق ان با مقوله هویت گامی است در راستای برند سازی شهر که خو شبختانه شهر رشت در سه الی چهار حوزه چون خوراک, تئاتر و هنر پیشرو است.

 ثابت قدم شعار مدیریت شهری را برپایه توسعه اصلاحات فرهنگی, حفظ حقوق شهروندی و مبارزه با فقر شهری دانست و تصریح کرد: ایجاد فضای فراغتی مختص بانوان گامی است در راستای داشتن مادرانی سالم برای تربیت فرزندان سالم و حفظ بافت خانواده و جامعه ای سالم و پویا.

مجموعه مدیریت شهری با برنامه های مدون دکتر ثابت قدم در مسیر توسعه همه جانبه شهر گام برمی دارد 

 

 مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است

 

مدیر منطقه یک شهرداری رشت با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان اذعان داشت: امروز در افتتاح فاز دوم پارک استاد معین که با همت و حمایت دکتر سید محمدعلی ثابت قدم به ثمر رسیده  فضایی به بانوان اختصاص یافته است.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت با تاکید بر رشد روزافزون سرانه فضای سبز در سطح شهر رشت خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر رشت در مسیر توسعه برآنند تا رشت رویایی را برای مردم این شهر به ارمغان آورند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تحت فشارهای فراوانی است افزود: مجموعه مدیریت شهری با وجود همه فشارهای وارده پا پس نخواهد کشید و با برنامه های مدون دکتر ثابت قدم در مسیر توسعه همه جانبه شهر گام برخواهیم داشت.

پورناصرانی تصریح کرد : پارک استاد معین به مساحت ۴۵۰۰ متر در دو قسمت طراحی شده که بیش از ۲۵۰۰ مترمربع آن به بانوان اختصاص دارد.

پارک بانوان منظریه نیازمند نوسازی و بهسازی است/شهرداری کارخود را در رفع آلودگیهای زرجوب و گوهررود انجام داده است

 مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است

 

فاطمه شیرزاد افتتاح پارک معین را نتیجه تلاشهای دکتر ثابت قدم و سیاست گذاری اعضای شورای چهارم عنوان کرد و اذعان داشت: امروز شاهد افتتاح دومین پارک بانوان در سطح شهر رشت هستیم . دیگر پارک بانوان که در منطقه دو و محدوده منظریه است نیز نیازمند بهسازی و نوسازی است.

سخنگوی شورا با قدردانی از  تلاش مسئولانه مهندس پورناصرانی خاطرنشان کرد: مدیر منطقه یک شهرداری رشت با همت کارشناسان و کارکنان منطقه توانست کارنامه موفقی از عملکرد مجموعه خود به ثبت برساند.

وی با تاکید بر ضرورت احداث پارک بانوان در مناطق ۳ و ۴ و ۵ خاطرنشان کرد: افزایش فرهنگسراهای دینی, فرهنگی و اجتماعی نیاز روز شهری است که امید است در اینده ای نه چندان دور شاهد ارتقا و توسعه شهر در این زمینه باشبم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه شهرداری کارخود را در رفع آلودگیهای زرجوب و گوهررود انجام داده است, اذعان داشت: امید است در سایه انسجام و همبستگی مجموعه جدید پارلمان شهری در شورای پنجم و بدور از هرگونه مباحث سیاسی بتوانیم توسعه همه جانبه شهری را براساس عدالت به شهروندان محترم هدیه دهیم.

گفتنی است که در ادامه با حضور مدیران شهری دیواره حفاظتی رودخانه زرجوب در محدوده بلوار توحید و پارک استاد معین مورد بهره برداری قرار گرفت 
 
  مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است
 مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است
 مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است
 مبارزه با فقر شهری،شعار ما در مدیریت شهری است
 

تعداد بازدید:۶

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز