خبرگزاری کار ایران

رئیس اوقاف شهرستان های رودسر و املش خبر داد:

اجرای طرح ضیافت الهی در ۷۰ بقعه متبرکه شهرستان‌های رودسر و املش

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۰۸۵

رئیس اوقاف و امور خیریه  شهرستان های رودسر و املش از اجرای طرح ضیافت الهی در ۷۰ بقاع متبرکه این شهرستان با هدف تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، حجت الاسلام والمسلمین عباس خوبرو، رئیس اوقاف و امور خیریه  شهرستان‌های رودسر و املش، از اجرای  طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه این شهرستان با هدف تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۷۰ بقعه متبرکه شهرستان های رودسر و املش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی با موضوع طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، افزود: ستاد شهرستانی طرح ضیافت تشکیل و هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه توجیه شده اند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان های رودسر و املش از اعزام ۲۰ مبلغ به بقاع متبرکه خبر داد و گفت: استقرار خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مذهبی به زائران از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام خوبرو با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع دارای ظرفیت، تصریح کرد: عطر افشانی و غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی برگزاری محافل انس با قرآن را از محوری ترین برنامه‌های مورد نظر در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: محافل انس با قران با حضور قاریان کشوری برگزار می‌شود. همچنین طرح جزء خوانی و روزی یک جز قرآن در بقاع متبرکه و مساجد قرائت خواهد شد و برگزاری ویژه برنامه مراسم عزاداری رحلت امام خمینی (ره)، رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، همچنین برای نهادینه کردن فرهنگ ساده زیستی در جامعه سفره‌های افطاری ساده نیز در این ایام  برپا می‌شود. اجرای نیات واقفان خیراندیش از دیگر برنامه های این طرح است. 

رئیس اوقاف شهرستان های رودسر و املش با بیان اینکه مردم به اهمیت وقف قرآنی آشنایی ندارند، عنوان کرد: متاسفانه وقف قرآنی در شهرستان وجود ندارد و برنامه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در طرح ضیافت الهی انجام خواهد شد.

گفتنی است برگزاری کرسی تلاوت با حضور قاریان بین المللی، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برپایی سفره کریمانه، برگزاری مراسم شب‌های احیا و... از دیگر برنامه‌های این اداره در بقاع متبرکه شاخص این شهرستان است که زمانبندی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز