خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گیلان خبر داد:

بهره‌مندی بیش از 7 هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۲۲۶

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گیلان گفت: سال گذشته هفت هزار و 449 دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد گیلان از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این نهاد برخوردار شده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس لنگرودی معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان دانشگاه های روزانه ، موجب  تشویق و تقویت انگیزه برای سایر جوانان تحت حمایت برای ورود به دانشگاه‌های دولتی می‌شود ، اظهار کرد : هم اکنون 9 هزار و 74 دانش آموز و سه هزار و 62 دانشجو از دریافت کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاه بهره مند هستند.

وی میزان پرداختی کمک هزینه تحصیلی به این تعداد دانش آموز را طی سال گذشته، سه میلیارد و 535 میلیون و 75 هزار ریال اعلام کرد و افزود : دانشجویان تحت حمایت هم سال گذشته 37 میلیارد و 270 میلیون ریال شهریه دانشگاه دریافت کرده اند.

لنگرودی ، با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 449 دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد گیلان از برنامه های آموزشی و فرهنگی این نهاد برخوردار شده اند ، افزود : چهار میلیارد و 677 میلیون و 69 هزار ریال  برای این امر هزینه شده است .

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان ، تعالی فکری و فرهنگی خانواده ها و  تعمیق باورهای دینی و اعتقادی خانواده ها را از دیگر برنامه های این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود : 51 هزار و 478 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر استان با هزینه هفت میلیارد و 856 میلیون و 510 هزار ریال از برنامه های آموزش خانواده بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد : ارائه آموزش های هدفمند در 20 مرکز فرهنگی در قالب 4 کانون دائم و 16 کانون موقت و همچنین 34 کانون پیروان ولایت برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده های تحت حمایت از دیگر خدمات این نهاد است .  

لنگرودی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح فلاح ، ارائه آموزش های متناسب با شرایط اجتماعی – اقتصادی- فرهنگی و جغرافیایی خانوارهای تحت حمایت در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت و رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در بین اعضای خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: سال گذشته دوهزار و 866 جلسه طرح فلاح در قالب هزار و 959 جلسه به صورت هیاتی و 907 جلسه به صورت انفرادی و در مجموع با حضور 95 هزار و 453 نفر از زنان و 171 نفر از مردان برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان تصریح کرد : هرساله شرایط حضور مددجویان در مراسم معنوی اعتکاف فراهم می شود که سال گذشته 218 نفر از مددجویان در این مراسم معنوی شرکت کردند.

وی همچنین به برگزاری اردوهای آموزشی ، تربیتی جوانان و بزرگسالان اشاره کرد و گفت : سال گذشته چهار هزار و 415 نفر از این مددجویان با هزینه سه میلیارد و 774 میلیون و 880 هزار ریال از این اردوها در قالب اعزام به مشهد مقدس ، قم و جمکران ، راهیان نور ، اعزام به عتبات عالیات بهره مند شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز