خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین آزمون صلاحیت علمی - فنی ناشران گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۵۳۲

معاون فرهنگی-هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخستین آزمون صلاحیت علمی و فنی متقاضیان دریافت پروانه نشر گیلان در سال ٩٦، روز گذشته در مرکز گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی-هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر، افزود: نخستین آزمون صلاحیت علمی و فنی متقاضیان دریافت پروانه نشر گیلان در سال ٩٦، در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

وی با بیان این که تعداد متقاضیان شرکت‌کننده در این آزمون، ٩ نفر شامل ٤ زن و ٥ مرد بود، تصریح‌کرد: افراد پذیرفته‌شده در این آزمون تا پایان این هفته برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی و طی مراحل قانونی، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت متبوع برای صدور پروانه نشر ارسال خواهد‌شد.

ابراهیمیان با اشاره به برگزاری آزمون صلاحیت علمی و فنی متقاضیان دریافت پروانه نشر به صورت فصلی، اظهار کرد: متقاضیان دریافت پروانه نشر در صورت دارا بودن شرایط عمومی و شرایط خاص مانند شرط سنی (حداقل ٢٥ سال برای افراد متأهل و ٢٧ سال برای افراد مجرد) و مدرک تحصیلی (کارشناسی) و بومی بودن (ساکن استان گیلان) می توانند در آزمون مذکور شرکت نمایند.

«ناشر» شخص حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات موفق به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ، توزیع و فروش کتاب می باشد.

در حال حاضر ١٤٨ ناشر در استان گیلان مجوز فعالیت دارند که از این میان فقط ٤٥ ناشر استان در سال ٩٥ فعال بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز