خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده مطرح کرد:

تنوع سازی فعالیت‌های گردشگری در گرو ایجاد موزه‌های تخصصی

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۹۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ تنوع سازی در فعالیت های گردشگری را موضوعی مهم قلمداد کرد و گفت: تحقق این مهم با ایجاد موزه های تخصصی و جهت دهی به فعالیت گردشگری قوت می گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت،  رضا علیزاده ضمن تبریک روز میراث فرهنگی و موزه ها و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: از اهداف هر کشوری در مسیر توسعه پایدار ملت سازی است،آنچنان که باید مردم را با باورها، ادیان و فرهنگ های متفاوت آشنا کرد.

وی با تاکید بر نقش میراث فرهنگی در مسیر ملت سازی اظهار داشت: تاریخ و گذشته‌ پر افتخار هر سرزمین عامل بسیار مهمی است که تکیه بر آن عامل ایجاد هماهنگی و ملت سازی بوده و ایران به لحاظ غنای فرهنگی می تواند در این حوزه بسیار موفق باشد.

این مسئول با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی استان گیلان و نقش آن در هویت فرهنگی مردمان این دیار اظهار داشت: موزه ها؛ پیام آور و تصویرساز بسیار خوبی از جریانات تاریخی هستند و می توانند داشته های فرهنگی کهن این سرزمین را به نمایش بگذارند.

وی به اهمیت رونق بخشی به فضای فرهنگی در جامعه اشاره و اذعان کرد: کارکرد چند وجهی موزه ها در حوزه فرهنگی موجب می شود تا گردآوری مجموعه های نفیس، حفاظت و پژوهش از یافته های تاریخی و باستان شناسی با تشریفات و انضباط بیشتری صورت گیرد و جریان سازی و تعمیق نگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه را هویدا سازد.

علیزاده؛ توسعه گردشگری فرهنگی در گیلان را یک ضرورت خواند و تصریح نمود: تنوع سازی در فعالیت های گردشگری مهمترین موضوع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر استان است که تحقق آن با ایجاد موزه های تخصصی و جهت دهی به فعالیت گردشگری قوت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز