خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم فومن و شفت تاکید کرد:

نقش حساس اعضای هیات علمی در فضای آسیب‌پذیر دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۱۹

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی وظایف اساتید دانشگاه را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نقش بسیار حساسی در فضای آسیب پذیر دانشگاه دارند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی‌استان گیلان، حجت  الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی در شانزدهمین جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌استان گیلان و رؤسای واحدهای دانشگاهی و رؤسای شوراهای تخصصی این دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک ماه شعبان و روز ولادت منجی عالم بشریت و خیرمقدم به حضور روسای واحد های دانشگاهی استان گیلان در شهر تاریخی فومن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مکان ویژه و ظریفی است که برخوردهای ناآشنا با این مولود انقلاب می تواند آسیب زا باشد و پیامدهای منفی داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در خصوص دانشگاه اظهار داشت:  امام راحل در بیانات خود  مسائل دانشگاه را به عنوان مسائل طراز اول جامعه می‌داند که نشان دهنده توجه ویژه امام خمینی (ره) به اعتلای هرچه بیشتر این جایگاه و حساسیت ایشان به این نهاد است.

 نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی وجود دانشگاه‌ها را باعث ترقی در تحولات هر جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم درتحولات اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و در کل هر تحولی رشد داشته باشیم باید به نقش مهم دانشگاهها توجه کرد.

حجت الاسلام افتخاری وظایف اساتید دانشگاه را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاهها نقش بسیار حساسی در فضای آسیب پذیر دانشگاه دارند.

 دروس معارف اسلامی هنوز در دانشگاهها دارای جاذبه بسیار زیادی هستند که دانشجویان با علاقه  مجذوب این دروس شده اند و ما باید ازافرادی متخصص و مجرب جهت دراختیار قرار دادن این معارف برای تاثیر پذیری بیشتر در جوانان استفاده کنیم.

وی با برشمردن نقاط حساس کارکرد ها در دانشگاه افزود: در آموزش و پژوهش که به عنوان اولین کارکرد ما در متحول کردن دانشگاهها محسوب میشود،

باید این علم در اختیار کسانی قرار بگیرد که بی توجه به آن نباشند و  این آموخته ها در اختیار آنان قرار گیرد.

این مقام مسئول مقلد بودن را دومین کارکرد در دانشگاهها بیان کرد و اذعان داشت: آنچه که در جامعه مشاهده

 میگردد، تراوش آن از دانشگاههاست  ودانشگاهها به عنوان سومین کارکرد  نقطه برهم زننده ایستایی هستند و

باید روز به روز پیشرفت ها ایجاد گردد تا جامعه از حالت سکون خارج شود.

حجت الاسلام افتخاری حضور دانشجویان را در انتخابات خواستار شد و تاکید کرد: در ایام انتخابات در دانشگاهها باید فضایی ایجاد گردد تا دانشجویانبتوانند به راحتی حرف زده و از حریم خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  در جهت ارتقای هر چه بیشتردانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در این شهرستان از سال 1383 تاسیس و فاقد ساختماندانشگاهی مناسب است و باید ضمن همدلی و همکاری در جهت اتمام ساختمان نیمه تمام این مجموعه دانشگاهی با توجه به نیاز مردم منطقه به رشته های کاربردی آن و وجود پتانسیل ها و ظرفیت‌های بسیار زیاد بومی منطقه  اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز