خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواستار شد:

لزوم شناخت همه جانبه مربیان و خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۷۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی درست شناخته نشوند و مربیان و مشاوران با این ناهنجاری‌ها منطقی برخورد نکنند، فرد، خانواده و جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت،مهدی حاجتی در ششمین‌جشنواره دانش‌آموزی نوجوان‌سالم گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی درست شناخته‌نشوند و مربیان و مشاوران با این ناهنجاری‌ها منطقی برخورد نکنند، فرد، خانواده و جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که نوجوانان و جوانان راتهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتیاد و استفاده نابجا از شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی است که باید با کار فرهنگی پیگیر نگرش جوانان را هدایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مربیان و مشاوران باید در مراقبت از دانش آموزان حساس باشند و آنها را در مقابل آسیب های اجتماعی واکسینه کنند.

حاجتی، خشونت، گرایش به دخانیات و اختلافات خانوادگی را از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان ذکر کرد که با برنامه ریزی و همراهی سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی می توانیم این معضلات را ریشه کن کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به همکاری خانه و مدرسه و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌ها و دانش آموزان و همراهی آنان در فرآیند مدیریت مدرسه باید اصل قرار گیرد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت خانواده ها در جهت کاهش معضلات اجتماعی گام برداریم.

شاهکویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: دشمن بعد از شکست در میادین نظامی به عرصه فرهنگ روی آورده است و جشنواره نوجوان سالم در جهت توانمندسازی و فرهنگ‌سازی خانواده‌ها و دانش آموزان است. 

وی با اشاره به مرگ روزانه 8 نفر در اثر اعتیاد خاطرنشان کرد: باید مهارت‌های کلامی و  قدرت "نه گفتن"  را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم تا اثرات سوء مواد مخدر را در کشور کاهش دهیم.

نوبخت معاون فرهنگی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان در مراسم جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گفت: بر اساس تفاهمنامه مشترک بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان طرح مشارکت اجتماعی برای اولین بار با هدف مشارکت خانواده ها و دانش آموزان در مبارزه با معضلات اجتماعی در 10 مدرسه متوسطه اول  رشت اجرا شده است.

سید امیر فرّ حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزار شدن ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم در استان یادآور شد: در این دوره 6 هزار و 847 نفر از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا در بخش‌های مقاله، ایده پردازی، نرم افزار، فیلم، عکس، روزنامه دیواری و نقاشی شرکت کردند که در نهایت 135 اثر برتر در این جشنواره برگزیده شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز