خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

ضرورت سلامت عمومی جامعه با اهمیت به ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۱۱

فرماندار آستارا با توجه به اینکه ورزش همگانی به عنوان بزرگترین نیاز و ضرورت جامعه و پشتوانه سلامت عمومی است بر اهمیت ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی تأکید کرد.

به گزارش‌ایلنا از آستارا، یونس‌رنجکش در دیدار با رئیس، نایب رئیس و اعضای هیات ورزش‌های همگانی آستارا اظهار داشت: ورزش‌همگانی و تحرکات بدنی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
 
وی یکی از دلایل استقبال کم مردم از ورزش همگانی را، ندانستن تفاوت بین ورزش همگانی و قهرمانی دانست و گفت: تبدیل ورزش‌همگانی به فرهنگ عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه یکی از آرزوهای قدیمی ورزشی‌ها بوده است. شاید لذت بالابردن یک جام در فوتبال و یا رفتن برسکوی قهرمانی و انداختن مدال برگردن را نداشته باشد اما کسب بزرگترین آرامش زندگی جامعه یعنی سلامت جسم و روان در گرو توسعه ورزش همگانی است.
 
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد: ورزش همچنین باعث می شود افراد در گروه عضو شوند و از فردگرایی در جامعه جلوگیری می‌کند که این خود کمک به سلامت روانی جامعه و کاهش انواع گوناگون استرس در افراد  و بسط نشاط اجتماعی است.
 
وی توسعه و ترویج ورزش همگانی در آستارا را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد اداره ورزش و جوانان برشمرد و گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد.
 
در این دیدار داود دوستدار رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان آستارا در سخنانی به ارائه گزارش عملکردی از این هیات در سال گذشته پرداخت و گفت: این هیات یکی از قدیمی ترین هیات های ورزشی شهرستان است که بیش از سی و دو سال در حال فعالیت است.
 
وی افزود: شانزده‌کمیته در این هیات فعال است که باعث‌شده عملکرد درخوری از هیات ورزش‌های همگانی منعکس شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز