خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

اختصاص بیش از 111 میلیارد ریال به دهیارهای آستارا در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۱۲۶

فرماندار آستارا گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 111 میلیارد و 492 میلیون ریال به دهیارهای این شهرستان برای اجرای پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در مراسم تقدیر از دهیاران استارا اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، بیش از 111 میلیارد و 492 میلیون ریال به دهیارهای این شهرستان برای اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی اختصاص یافت، که این اعتبارات در دولت قبل تنها 11 میلیارد و 416 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در این دولت هشت دهیاری جدید شامل هفت دهیاری در بخش مرکزی و یک دهیاری در بخش لوندویل راه اندازی شده است و اکنون تعداد دهیاری های شهرستان آستارا به سی دهیاری رسیده است.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا همچنین یادآور شد: تعداد پروژه های عمرانی توسط دهیاری ها در دولت تدبیر و امید 244 پروژه بوده است که این تعداد در دولت گذشته 34 پروژه بود و در دولت یازدهم تعداد پروژه های عمرانی هشت برابر بیش از پروژه های دولت قبل بوده است.

رنجکش با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به محوریت روستا در بحث توسعه و اعتقاد به توسعه پایدار روستایی یادآور شد: تولید محور بودن روستا، از جمله اهداف و برنامه هایی است که دولت تلاش داشته است با فراهم آوری زیر ساختها در روستا زمینه های تحقق آن را به سرانجام برساند.

وی گفت: دولت یازدهم را باید دولتی روستا محور با نگاه تثبیت اشتغال و فرصت های شغلی با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها نامید و آمارهای ارائه شده در کشور و رویکردهای موجود در توسعه روستایی شهرستان آستارا بهترین گواه در این زمینه است.

وی اضافه کرد: توجه به رونق فضای کسب و کار بویژه در حوزه روستایی در طی 4 سال گذشته در استان گیلان و کسب رتبه اول در این زمینه بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران نشان دهنده اقدامات موثر دولت و کارگزاران دولت در استان است که با محوریت استاندار محترم شاهد تحقق آن بوده ایم .

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستار یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه های این شهرستان اجرای راه آهن آستارا – آستارا است که آن هم از بافت روستایی می گذرد و نقش مهمی در آینده در زمینه تحولات این منطقه با توجه به ظرفیت های موجود دارد و در این زمینه دهیاران می توانند با برنامه ریزی ها از این ظرفیت در مسیر توسعه روستایی این شهرستان استفاده کنند.


رنجکش همچنین با اشاره به برنامه ریزی در مسیر توسعه روستایی آستارا خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های موجود انسجام حوزه های مدیریتی در مشارکت برای جذب سرمایه‌گذاری ها و رفع مشکلات و همچنین توسعه زیرساختهای روستایی با حفظ بافت‌طبیعی و زیست‌محیطی روستاهای این شهرستان شد.

مازیار سیدنژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان هم در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دولت تدبیر و امید در سطح ملی و استان گیلان اظهار داشت: در این دولت شاهد اقدامات موثری در توسعه زیرساخت‌های روستایی بوده ایم.

وی افزایش تعداد دهیاری ها توجه به ثبات و امنیت شغلی دهیاران، رشد شاخصه های توسعه روستایی در گیلان و نگاه به محوریت روستا در زمینه توسعه گردشگری در گیلان را از جمله اقدامات استان در دولت تدبیر و امید نام برد.

در این مراسم همچنین از 30 دهیار شهرستان مرزی بندر آستارا به دلیل تلاش‌های آنان در راسنای توسعه روستایی و مدیریت مناطق روستایی با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز