خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرکهای صنعتی گیلان عنوان کرد:

توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۰۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است و کارشناسان به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک بیان داشت: توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است و کارشناسان به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان کرده‌اند.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه‌ای از صنایع کوچک و متوسط تشکل‌ها و بنگاه‌های خدماتی که در یک رشته صنعتی باتکیه بر مزیت‌های خاص و سرمایه‌های قوام یافته مناطق جغرافیایی با اهداف اقتصادی سازماندهی شده اند.

وی اهمیت خوشه های صنعتی را در توسعه پایدار کشور حائز اهمیت دانست و گفت: استقرار کارگاههای کوچک در شهرکهای صنعتی و اختصاص محل و زون مشخص در درون شهرکها یکی از هدف های سازنده شرکت شهرکهای صنعتی می باشد که به منظور تکمیل زنجیرهای تولید و ارتقاع کیفیت محصولات و با استفاده از فن آوریهای جدید و دانش روز و نیز کارآفرینی با توجه به زمینه خوب و کارگاههای کوچک در جذب و بکارگیری جویندگان کار ، دنبال می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان داشت: امروز شاهد تولید محصولی با کیفیت هستیم که دارای استانداردهای لازم می باشد و اینک نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است تا شعار ایرانی کالای ایرانی بخر به مرحله عمل و اجرا رسیده که تحقق این شعار به عمل مساویست با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوان ایرانی .

احمد علی شهیدی گفت: این صنعت جزء صنایع کوچک بشمار می رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشور دارد .

وی بیان داشت: شالیکوبی داران به مثابه صندوق های قرض الحسنه‌ای هستند که مستقیما در خدمت تولید در صنایع کوچک فعالیت می نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز