خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت مطرح کرد:

مشارکت حداکثری زنان در امور به رشد و تعالی جامعه کمک می کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۶۰

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت گفت: مشارکت حداکثری زنان در امور مختلف مدنظر همه جوامع است علی الخصوص در انقلاب اسلامی، قطعا ما شیوه جدیدی را از حضور زن در دنیا داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، منا ابروفراخ، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان شهرستان رشت در انتخابات که در مجتمع خاتم الانبیاء برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات همواره حضور پرشور مردم و قانون گرایی مهم است.

وی افزود: حضور پرشور مردم که در ادبیات سیاسی به آن مشارکت سیاسی اطلاق می شود و تنها با رعایت مبانی سیاسی محقق می شود؛ تحقق این مشارکت هم همت و احساس مسئولیت را می طلبد.

ابروفراخ گفت: موضوع بعدی قانون گرایی و احترام به رای مردم است، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند که مشارکت مردم برای انتخاب اصلح و توسعه این کشور است.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به نقش بانوان در انتخابات، تصریح کرد: زنان و بانوان بخش وسیعی از جامعه هستند که اثرگذاری بالایی دارند، بانوان می توانند جامعه را به سمت رشد و تعالی ببرند.


وی ادامه داد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند «زنان می توانند هم ملت را به انحطاط بکشند و هم می توانند باعث پیروزی شوند» بنابراین اگر زن جایگاه خود را نشناسد، قطعا جامعه به انحطاط کشیده می شود لذا وظیفه همه مجریان و متولیان این است که شرایطی فراهم کنند تا حضور زنان در جامعه را به صورت گسترده داشته باشیم.


ابروفراخ تصریح کرد: با توجه به اینکه نقش تحکیمی و بنیان خانواده بر دوش زن است لذا نمی توانیم این نقش را بدون عقل و منطق و دانایی تصور کنیم، یعنی اگر ما بخواهیم دین را بدون عقل بپذیریم قطعا دچار اشتباه خواهیم شد پس زن را هم نمی توانیم با این حکمتی که خداوند پیش بینی کرده، نادیده بگیریم.


وی ادامه داد: هرجا خانواده را از اجتماع دور کنیم و فقط نقش زن را در خانواده متصور شویم، قطعا در اجتماع به مشکل بر می خوریم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت افزود: در صدر اسلام هم بانوانی همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س) داریم که در برهه های مختلف به دفاع از اسلام پرداختند. هنوز هم زنانی هستند که با چنین تدبیری در همه صحنه ها از آرمان های انقلاب دفاع می کنند. شهدا، جانبازان و ایثارگران همه به پشتوانه مادران و زنان راهی جبهه ها شدند.

ابروفراخ گفت: هرجا زنان مسئولانه وارد شدند، قطعا پیشرفت حتمی است و حتی مقام معظم رهبری زنان را به عنوان رهبران نهضت یاد کرده اند لذا جایگاه زنان در جامعه اسلامی ویژه است.

وی بیان کرد: برای تحقق مشارکت سیاسی زن باید در تصمیم گیری و انتخابات حضور گسترده داشته باشد و فرد اصلح را مطابق نظر خود برگزیند و انتخابات را رقم بزند؛ مشارکت حداکثری زنان در امور مختلف مدنظر همه جوامع است علی الخصوص در انقلاب اسلامی که مشارکت گسترده را باید داشته باشیم چون قطعا ما شیوه جدیدی را از حضور زن در دنیا داریم. 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت خاطرنشان کرد: زن با حفظ شرایط و احکام اسلامی می تواند در تمامی مراجع و محاکم حضور داشته باشد و این امر به همت همه مدیران دلسوز نظام در حال تحقق است. 


ابروفراخ گفت: آنچه انتظار می رود این است که با مشارکت حداکثری و حضور گسترده بانوان بتوانیم آن مشارکت حداکثری مدنظر نظام را تحقق بخشیم و نقش و جایگاه زنان را هرچه بیشتر به اثبات برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز