خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

25 کیلومتر از راه آهن رشت- قزوین ریل گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور به‌زودی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی 25 کیلومتر تونل‌های مسیر راه‌آهن قزوین – رشت در حال اتمام است.

به گزارش ایلنا از رشت،  خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت در محدوده منجیل با اشاره به اجرای عملیات ریل‌گذاری این مسیر اظهار کرد: سال گذشته دولت اتصال پنج استان به شبکه ریلی کشور براساس اقتصاد مقاومتی را برنامه‌ریزی کرد و یکی از این محورها که از سخت‌ترین‌ مسیرها محسوب می‌شود مسیر قزوین ـ رشت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اجرای این طرح، محور ارتباط تراتزیتی شمال-جنوب که بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی را در بر خواهد گرفت، فعال می شود خاطرنشان کرد : با ارائه خدمات و راه اندازی راه آهن در گیلان حمل و تقل ترکیبی در این کریدور به کاهش هزینه ها منجر خواهد شد.

وی از اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور به‌زودی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی 25 کیلومتر تونل‌های مسیر راه‌آهن قزوین – رشت در حال اتمام است و از حدود 50 پل بزرگی که در این مسیر احداث شده، عملیات اجرایی آخرین پل آغاز شده و تا 20 روز آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تعداد 58 تونل در مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت حفر شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی محور مذکور در حال اتمام است و از 165 کیلومتر طول مسیر، 100 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و 65 کیلومتر ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

خادمی از ریل‌گذاری در چهار مسیر در محور راه‌آهن قزوین ـ رشت خبر داد و بیان کرد: تا پایان دولت کنونی طبق برنامه زمانبندی انجام شده، عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت به اتمام می‌رسد و در تلاش هستیم قطار را به رشت برسانیم و مردم گیلان از نعمت ریلی کشور برخوردار شوند.

وی، مسیر راه آهن قزوین ـ رشت را به لحاظ مهندسی یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین محورها و فعالیت ساختمانی و راهسازی کشور عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی محور مذکور بسیار سنگین است و بناهای بسیار بزرگ، سنگین و منحصر به‌فردی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشتر مسیرها و تونل‌های پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت در بعضی از مواقع دچار ریزش شدند، خاطرنشان کرد: امر مذکور سبب طولانی شدن بعضی از عملیات‌های اجرایی شده و با توجه به تمام مشکلات عملیات احداث پروژه مذکور رو به  اتمام است.

خادمی با بیان اینکه این پروژه منحصر یه فردترین محور ریلی کشور محسوب می شود  تاکید کرد: بلتدترین پل در این میسر احداث شده و پل شاهرود زیباترین پل این پروژه است.

وی با بیان اینکه مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت یکی از محورهای ریلی گردشگری و جذاب برای تمام مردم ایران است، اظهار کرد: یک‌هزار و 850 میلیارد تومان برای روسازی و زیرسازی محور مذکور هزینه شده اما ارزش ریالی مسیر حدود سه هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عملیات اجرایی احداث راه‌آهن در پنج استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه به طور همزمان در کشور اشاره کرد و افزود: روزانه به طور متوسط پنج کیلومتر در محورهای مذکور ریل‌گذاری انجام می‌شود.

خادمی از شکسته شدن رکورد روزانه ریل‌گذاری در کشور خبر داد و بیان کرد: روز گذشته یک‌هزار و 728 متر در محور تهران ـ همدان ریل‌گذاری در یک روز کاری انجام شده و رکورد جدیدی در ریل‌گذاری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز