خبرگزاری کار ایران

فرماندار سیاهکل مطرح کرد:

رتبه شانزدهم سیاهکل بین 16 شهرستان گیلان به لحاظ توسعه یافتگی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۳۵۷

فرماندار سیاهکل گفت: حقوق شهروندی را رعایت کنیم تا بتوانیم حس مطالبه گری داشته باشیم، چرا باید به لحاظ توسعه یافتگی، شهرستان سیاهکل از بین 16 شهرستان استان رتبه شانزدهم را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، در راستای طرح مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همایش دانش آموزان رای اوالی دبیرستان های پسرانه شهرستان سیاهکل در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در این همایش اسلامی فرماندار سیاهکل طی سخنانی با اشاره به اهمیت دو انتخابات در پیش رو خطاب به دانش آموزان رای اولی ها گفت: انتخابات خوب یک وظیفه است و گزینش خوب نیز وظیفه دیگر.

وی با اشاره به این نکته که شما دبیرستانی ها اکنون پا به عرصه سیاسی کشور گذاشته اید گفت: آینده این کشور دست شماها ساخته خواهد شد و سکان کشور بدست شما خواهد سپرده شد.

وی ادامه داد: مگر نقش بی بدیل جوانان را کسی می تواند نادیده بگیرد !؟ اینقدر وقت خود را به ارزانی نفروشیم، همه معلمان و اساتید شما از" زمان " خود نهایت استفاده را کرده اند تا به این جایگاه رسیده اند، ساختار کشور ما ساختار درختی و یک ساختار مردم نهاد است به این معنی که تمام انتخابات ما مستقیم از ناحیه مردم است که بسی جای شکر دارد.

وی خطاب به دانش آموزان رای اولی ها گفت: نمی گویم به چه کسی رأی دهید، ولی به هر کس که می خواهید رای دهید چه در روستا، چه شهر و چه ریاست جمهوری اول تحقیق کنید.

فرماندار سیاهکل با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروند توسط همگان گفت: حقوق شهروندی را رعایت کنیم تا بتوانیم حس مطالبه گری داشته باشیم، چرا باید به لحاظ توسعه یافتگی، شهرستان سیاهکل از بین 16 شهرستان استان رتبه شانزدهم را داشته باشد ، جایگاهها را بشناسیم، عدم حس مطالبه گری از ناحیه خود مردم و مسئولین دیگر نباید تکرار شود، کسی را انتخاب کنید که عادت به بی تفاوتی و وعده های خالی نباشد حداقل از قوانین شهرداری و مادتین آن اطلاعات کافی داشته باشد. همه مشارکت کنیم، یک رای هم یک رای است.

وی در بحث وظایف شورا و شهرداری گفت: شورای شهر کارش این نیست که فقط شهردار را مدیریت کند، شهرداری نباید تمام درآمد خود را متکی به ماده 100 کند این درواقع خلاف و توهین به  شهروند است، یعنی عملاً به شهروند می گوییم برو خلاف قانون انجام بده و بعد نهایت به کمسیون ماده 100 معرفی می شوی فوقش جریمه اش را پرداخت کنی.!! نگذارید به شعور و شأنیت شهروندی شما توهین شود در انتخاب فرد سلامت روحی، احترام به قانون و ... را در نظر بگیرید.

گفتنی است در پایان همایش مذکور سئوالاتی در ارتباط با انتخابات در پیش رو و همچنین حقوق شهروندی از ناحیه دانش آموزان مطرح شد که فرماندار شهرستان در ارتباط با هر یک از سئوالات دانش آموزان پاسخ های لازم ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز