خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

شالیکاران برای پایان دادن به شخم شالیزارها منتظر ذخیره آب سد نباشند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۰۵۳

استاندار گیلان در بازدید از سد سفیدرود در منجیل گفت: شالیکاران برای پایان دادن به شخم شالیزارها منتظر ذخیره آب پشت سد سفید رود نباشند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در حاشیه‌ی بازدید از سد سفیدرود منجیل  افزود : اگر چه کشاورزان در تمام فصول سال با تلاش و کوشش در باغات و مزارع در حال خدمت به هموطنان خود هستند اما در این فصل‌ها  فعالیتشان بیش از پیش است.

وی خاطر نشان کرد : کشاورزان از فرصت  آبهای سطحی و بارندگی های اخیر برای شخم مزارع خود استفاده کنند.

نجفی با بیان اینکه خوشبختانه حجم وسیعی از کشاورزان نسبت به  شخم اولیه‌ی شالیزارهای خود اقدام کرده‌اند، اظهار کرد : برای شخم زدن نباید از ذخایر پشت سد استفاده کرد بلکه باید برای ایام پس از نشاء محصول از این ذخایر کمال بهره را ببریم.

وی گفت: حتی اگر ذخیره پشت سد مطلوب هم باشد بدون صرفه جویی در مصرف آب نمی توان آب مورد نیاز را برای شالیزارها به خوبی مدیریت کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید وجود ذخیره‌ی کافی پشت سد باعث استفاده‌ی بی رویه از آن شود، افزود : کشاورزان از ظرفیت آب بندان‌ها، سدهای خاکی و نهرهایی که توسط آب منطقه‌ای و وزارت نیرو  آماده می شود نهایت بهره‌ی لازم را ببرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز