خبرگزاری کار ایران

ثابت قدم خبر داد:

اجرای طرح تراموا در قالب تفاهم نامه در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۳۸

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به مطرح شدن موضوع تراموا در طرح جامع ترافیکی شهر رشت، گفت: اجرای این طرح می تواند در قالب تفاهم نامه ای با وزارت دفاع و با توافق دوطرفه و درصورت حضور شرکت سرمایه گذار سه طرفه مورد بحث در صورت امکان اجرا شود.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه ای با حضور  سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، متین عاشوری مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت، امیرلو مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و اتوبوسرانی شهرداری رشت و مشاورین شهردار و نمایندگانی از شرکت سرمایه گذار خارجی نورینکو از کشور چین موضوع مربوط به انجام قطار شهری در رشت با محوریت تراموا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از طرفین نقطه نظرات خود را در زمینه چگونگی اجرای این طرح در رشت بیان داشتند.

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به مطرح شدن موضوع تراموا در طرح جامع ترافیکی شهر رشت اذعان داشت: اجرای این طرح می تواند در قالب تفاهم نامه ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با توافق دوطرفه و درصورت حضور شرکت سرمایه گذار سه طرفه مورد بحث و بررسی قرار و در صورت امکان اجرا شود.

شهردار رشت تصریح کرد: پیشنهاد می شود تا همکاران شهرداری در جلسه ای مشترک با حضور مشاورین طرف قرار داد شهرداری و نماینده شرکت نورینکو و نماینده وزارت دفاع موضوع را در قالب تفاهم نامه مطرح و به نقطه مطلوب آن برسانند.

وی افزود: در این تفاهم نامه ضمن تقسیم وظایف طرفین، هم بخش مالی و هم بخش فنی به خوبی شفاف سازی شود.

سید محمدعلی ثابت قدم خاطرنشان کرد: موضوعات فنی با حضور مشاوران شهرداری و شرکت سرمایه گذار به گونه ای پیش رود تا این موضوعات با برنامه زمانبندی اجرای پروژه انطباق داشته باشد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری نورینکو  در این نشست ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مدیران شهرداری رشت اذعان داشت: شرکت نورینکو پروژه های زیادی در ایران برای اجرا دارد.

 
 جی یان کوهانگ با تاکید بر اخذ مجوزات لازم از کشورهای ایران و چین برای اجرای پروژه فوق تصریح کرد: پس از اخذ مجوزات لازم  از سوی دو کشور ، این پروژه در  الویت اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس اقتصادی هرساله بین ایران و چین تصریح کرد: در این کنفرانس ۲۰ پروژه تعریف شده است، اما این پروژه در لیست الویت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که شرکت نورینکو یک شرکت چینی است که پروژه های بسیاری را در ایران اجرا کرده و یا در حال اجراست.

با توجه به پیمان همکاری میان ایران و چین امکان تامین مالی پروژه هایی که در فهرست مدنظر هردو کشور باشد وجود دارد و از ۲۰ پروژه موجود در فهرست ، ۴ پروژه رده بالای آن به شرکت نورینکو تعلق دارد.
 
لازم به ذکر است که تمام پروژه های این شرکت که به قرارداد رسیده اند ، در فهرست مذکور است. پروژه‌هایی نظیر قطار برقی تهران ، کرج ، گلشهر ، و مترو خط ۴ تهران و جمعی دیگر از پروژه های مرتبط با مترو تهران ، از فعالیت های این شرکت است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز