خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

ساماندهی بازار بزرگ ساحلی در راستای رونق اقتصادی آستارا

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۸۷

فرماندار آستارا گفت: در راستای رونق اقتصادی شهرستان آستارا، بحث ساماندهی بازار بزرگ ساحلی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دومین نشست خبری  با خبرنگاران خبرگزاری های و اصحاب قلم و رسانه که در کمتر از سه هفته از انتصاب وی به سمت فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: در راستای رونق اقتصادی شهرستان، بحث ساماندهی بازار بزرگ ساحلی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ظرف چند روز گذشته عملیات آسفالت معابر منتهی به بازار، فنس کشی پارکینگ، ساماندهی فلافل فروشان و... نیز انجام شده است و سایر اقدامات خدماتی نیز یکی پس از دیگری خودنمایی خواهد کرد.

رنجکش آمادگی برای میزبانی از میهمانان و مسافران نوروزی را از اولویت های کوتاه مدت رونق این بازار برشمرد و افزود: برنامه های بلند مدتی نیز تدوین شده است که در همین راستا رفع مشکل ترخیص کالا از مرز را از طریق دیپلماسی آغاز نموده ایم.

وی از انجام مکاتبات و ورود استاندار گیلان و وزارت امور خارجه برای حل این بحث سخن گفت و توضیح داد: با رایزنی هایی که صورت گرفته است، تلاش می گردد تا تصمیماتی را که در آن سوی مرز گرفته می شود، به سود اقتصاد شهرستان باشد.

فرماندار آستارا  با انتقاد از اینکه تجارت در این شهرستان به شکل سنتی اداره می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات موجود، با ایجاد تغییرات اساسی و زیربنایی در بازار شهرستان باید بازاری با رویکرد جدید را در این بندر مرزی ایجاد کنیم.

وی فضاسازی های فرهنگی در کنار فعالیت اقتصادی را از اولویت های رونق این بازار عنوان کرد و گفت: با دعوت از نخبگان و چهره های دانشگاهی و فضاهای آموزشی می توان یک جریان سازی درستی را در حوزه آموزش صنعت تجارت، مدیریت نمائیم.

وی راه اندازی بارانداز ریلی آستارا – آستارا را متحول کننده شکل تجارت و اقتصاد منطقه دانست و افزود: باید ارزیابی کنیم تا ببینیم شهرستان پتانسیل این تغییر را خواهد داشت.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به معضل فاضلاب شهری آستارا اشاره کرد و توضیح داد: به بحث فاضلاب شهری آستارا در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور مدیرکل برنامه و بودجه گیلان برگزار گردید، به شکل کامل پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه آستارا تنها شهری می باشد که فاضلاب ندارد، افزود: مشکلات به وجود آمده در این بخش می تواند در آینده ای نزدیک یک چالش جدی را در حوزه اجتماعی و امنیتی شهرستان ایجاد کند.

وی آلوده شدن آب های سطحی و زیر زمینی را از نتایج  دفع فاضلاب خانگی در چاه هایی که ایجاد شده است، دانست و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید نیز برنامه هایی را در راستای ساماندهی فاضلاب داشته است و با پیگیری های به عمل آمده، در آینده شاهد ورود سهم اعتبارات ملی به شکل جدی در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز