خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

شهادت ریشه در قدرت و پویایی جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۹۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: شهادت ریشه در قدرت ،قوت ، صبر و پویایی یک جامعه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در روزهای واپسین سال عطر دل انگیز پاسداشت شهدا و ایثارگران به مشام می رسد، اظهار کرد: در این تقارن جان افزا به یادواره هایی از یک تاریخ رشادت و یک عمر از خودگذشتگی می رسیم .

رضا علیزداه افزود: زیباترین تاویل و شرح معنی از شانیت و منزلت شهدا را می توان در فرمایشات مقام معظم رهبری یافت آنجا که معظم له خون شهیدان را تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی برمی شمارند .

وی اذعان داشت:  اساسا نگاه منصفانه داشتن به رشادت های مردان و زنان ایرانی که  افق اندیشه و بیکرانگی تدبیرشان خوددیوان مزین شده به ایمان توحیدی است، مجالی به عمق یک تاریخ را می طلبد که در این گذر ،گاهی با نگاهی ژرف به مفهوم غنی ایثار و شهادت نه تنها ابعاد جامعه شناختی و دین دوستی پنهان در ضمیر این معنا متبلور می شود بلکه درسی عبرت آموز و فرهنگی پویا و متعالی را نیز به منصه ظهور می رساند .

علیزاده با بیان اینکه ، شهادت ماحصل سلامت روان و دارا بودن روح شجاعت و انتخاب آگاهانه یک جامعه است افزود: این انتخاب ریشه در قدرت ،قوت ، صبرو پویایی یک جامعه دارد.

وی با بیان اینکه  در مکتب توحید آن رسالتی گرانمایه و ارجمند است که غایتش قرب و رضایت خداوند باشد، گفت:  اینگونه است که شاخص ترین دستاورد جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی( ره )احیای اسلام ناب محمدی (ص ) و فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود .

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه، نکوداشت شهدا و ایثارگران در حقیقت تجلی فرهنگ جوانمردی ،از خودگذشتگی و رشادت های انسان هایی است که عشق را در مکتب توحید آموختند و در راه رستگاری گام بر جاده امن الهی نهادند، عنوان کرد: در مرور تاریخی ادوار گذشته این کهن مرز و بوم  در می یابیم که در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، شهیدان در روند شکل گیری افتخار آفرینی ها و پیروزی های بزرگ نقش بسزایی داشته اند و رمز جاودانگی این گوهران صدف زندگی در دریا دلی و اعتقاد راسخ شان به دیانت  و ترک تعلقات دنیای فانی است .

وی، جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه نثار می کند  را عامل بقای  فرهنگ تشیع سرخ علوی دانست و افزود:  این جهاد تداوم بخش ارزش های است که انسانیت ، عدالت و آزادی در پرتو آنها جان و رمق می گیرد .

علیزاده گفت: شهید چون شمع جاویدان در سوزانندگی خویش ، عاشق است تا جهانی را از ظلمات برهاند و منطق شهید را نمی توان در قالب چشم دنیابین قرار داد ، منطق شهید آمیخته با عشق است و این عشق جز در لوای مکتب آسمانی اسلام معنا نمی شود .

وی خاطر نشان کرد:آبروی دین و آزادی مان از صدر اسلام تا کنون مرهون خون طیبه شهداست پس بر نسل امروز و همین طور نسل های آتی پاسداشت و ارج گذاری به راه شهدا ، این افلاکیان توحیدی و ایثارگران ، این سوخته بال های معطر به عنایت الهی ، وظیفه ای است خطیر ؛ تا  که در سایه سار آن و در چشم انداز فرهنگی جامعه تلالویی از ایثار و شهادت جلوه گر راه باقی تا غایت رستگاری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز