خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده خبر داد:

ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای احیای هنرهای بومی و محلی

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۷۷

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان رویکرد فرهنگی را در تولید سرمایه های اجتماعی حائز اهمیت دانست .

به گزارش ایلنا از رشت، نشست هم اندیشی تشکل های مردم نهاد  فعال در سه حوزه عملکردی این اداره کل برگزار شد.

رضا علیزاده با اشاره به جایگاه ارزنده تشکل های مردم نهاد؛ انسجام و هم افزایی اجتماعی را مرهون تلاش‌های این افراد خواند و گفت: باید تلاش شود تا در نظام برنامه ریزی کلان استان از توان و قابلیت های سمن ها به نحو مطلوب بهره مند شد.

این مسئول نقش پذیری تشکل های مردم نهاد را موفق ارزیابی کرد و اذعان داشت: بهره گیری از دانش تجربی فعالان سازمانهای مردم نهاد و تلفیق آن با دانش آموختگان جوان و تحصیل کرده گامی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی خواهد بود.

وی اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه، می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بسترسازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی می شوند.

این مسئول؛ رویکرد فرهنگی را در تولید سرمایه های اجتماعی حائز اهمیت دانست و گفت: رویکرد فرهنگی مستلزم آموزش عمومی است که هر قدر سازمان های مردم نهاد درگیر آموزش جامعه شوند، به مدل های توسعه بهتری دست خواهند یافت.

علیزاده بر انسجام بخشی و اتحاد سمن ها استان با یکدیگر تاکید نمود و گفت: جزیره ای عمل نمودن، باعث کمرنگ نشان دادن بازتاب فعالیت ها خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از قوت گیری فعالیت های تشکل های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید؛ سمن ها را بازوان حمایتی دولت در اجرای هرچه بهتر برنامه ها دانست و با اشاره بر فرا رسیدن تعطیلات نوروز در روزهای آتی،خواستار همت و تلاش جمعی اعضای سازمان های مردم نهاد در معرفی و  شناساندن داشته های فرهنگی و اجتماعی گیلانیان به گردشگران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز