خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

تقویت شهرک‌های صنعتی منجر به تحقق حماسه اقتصادی و ارتقا تولید ملی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۲۴

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: تقویت شهرک‌های صنعتی منجر به تحقق حماسه اقتصادی و ارتقای تولید ملی خواهد شد و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب آماده همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ، مدیرکل بنادر و دریانوردی ، مدیرکل شیلات ، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و شهردار شهر ولژسکی استان ولگاگراد روسیه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی به منظور ارائه فرصت های سرمایه گذاری برگزار شد .

احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص برگزاری این جلسه و اهمیت سرمایه گذاری خارجی و جذب آن بیان داشت : بدون شک دستیابی به رشد بلند مدت و مداوم اقتصادی در هر کشور، با تجهیز و تخصیص بهینه منابع سرمایه گذاری در اقتصاد ملی آن کشور امکان‌پذیر است و برای رسیدن به این هدف، بازارهای مالی گسترده و عمیق به ویژه بازار سرمایه کارآمد ضروری است.

وی  بیان داشت: جهت دهی سرمایه‌های خارجی در اقتصاد از جذب سرمایه گذار خارجی مهم‌تر است برای تامین منابع مالی مورد نیاز باید به ترتیب اولویت سراغ بخش خصوصی، سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی برویم و یکی از راه‌های توسعه بازار سرمایه استفاده از توان سرمایه‌گذاری خارجی در سبد مالی است که در صورت برنامه ریزی و عملکرد صحیح می توان به رشد و توسعه اقتصاد نیز نایل گشت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : یکی از مسیرهای اصلی تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرکهای صنعتی می گذرد و تقویت شهرکهای صنعتی منجر به تحقق حماسه اقتصادی و ارتقای تولید ملی خواهد شد.

وی بیان داشت : توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است. بدون سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی و روبنایی نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.

احمد علی شهیدی تاکید کرد: شهرک های صنعتی محلی ایده آل برای صنعتگران بوده و لازم است تا زیرساخت های مورد نیاز تامین شود تا صنعتگران بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود : شناخت موانع جذب و گسترش سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی ، چشم انداز روشنی از عوامل مؤثر بر جذب و گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی ارائه می کند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط راه برون رفت از مشکلات بی‌شمار اقتصادی و ایجاد اشتغال‌زایی است، بیان داشت: تولید و اشتغال زمانی رونق می‌گیرد که روند سرمایه‌گذاری در این دسته از صنایع دنبال شود.

وی افزود : صنایع کوچک نسبت به صنایع دیگر ویژگی‌هایی دارد که اهمیت توجه به آن را بیشتر به چشم می‌آورد. این صنایع، زودبازده و از لحاظ زمانی در مدت کوتاهی قابل بهره‌برداری هستند. همچنین مشابه صنایع دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری‌های حجیم و سنگین ندارند و می‌توانند در کنار صنایع دیگر به عنوان مکمل به شمار روند و شرکت شهرک های صنعتی گیلان با 36 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 33 شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار و زیرساخت‌های مناسب آماده همکاری همه جانبه و جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز