خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد:

تاثیر برف بر 1075 کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع برق

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۸۹

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: حدود 1075 کیلومتر یعنی37 درصد این خطوط تحت تاثیر اثرات مکانیکی و الکتریکی بارش برف قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از رشت، بلبل‌آبادی مدیرعامل شرکت سهامی‌برق منطقه‌ای گیلان به مناسبت گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سالن کنفرانس شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان این مطلب را عنوان کرد و افزود: پایداری شبکه های انتقال و فوق توزیع برق در سطوح ولتاژی 63، 132، 230 و 400 کیلوولت در حیطه کاری اصلی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه بارش برف به پست‌های انتقال و فوق توزیع خساراتی وارد نکرد ولی از 2870 کیلومتر مدار خطوط تغذیه کننده پستها، حدود 1075 کیلومتر مدار تحت تاثیر بارش برف قرار گرفتند. یعنی 37 درصد این خطوط تحت تاثیر اثرات مکانیکی و الکتریکی ناشی از بارش برف قرار گرفتند و پدیده گذرا و موقتی چند دقیقه ای«گالوپینگ» به وجود آوردند.

این پدیده از جدا شدن برف های سنگین از سیم های خطوط برق حادث می شود که می تواند منجر به اتصال فازها به همدیگر و حتی پاره گی سیم فاز و یا سیم گارد شود.

 عظیم بلبل آبادی با اشاره به تلاش ارزنده کارکنان گفت: کارکنان متعهد، زحمتکش و سختکوش این شرکت آسیب دیدگی ها را در کوتاهترین مدت ممکن ترمیم کردند، بطوریکه در ساعات پایانی روز پنجشنبه 95/11/14 همه شبکه های انتقال و فوق توزیع پایدار شدند.

وی افزود: در منطقه آزاد انزلی با توجه به اینکه پست 63/20 کیلوولت منطقه آزاد از مدار خارج شد، اما خوشبختانه پست های 63/20 کیلوولت مجاور پست منطقه آزاد، ناحیه مذکور را تحت پوشش قرار داده و هیچگونه مشکلی بابت تامین انرژی برق این منطقه نداشتیم.

مدیر عامل شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه های در دست اجرا گفت: در نیمه دوم سال 94 یکصد میلیارد تومان پروژه جدید اجرایی شد که این پروژه ها در دوره 16 تا 18 ماهه به بهره برداری خواهند رسید. از جمله می توان از پروژه پست 63/20 کیلوولت توحید گلسار رشت، پست 63/20 کیلوولت مسکن مهر، پست 63/20 کیلوولت صومعه سرا و خطوط تغذیه کننده پست‌های یاد شده و همچنین 2 دستگاه پست سیار نام برد.

 مدیر عامل شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پتانسیل انرژیهای نو در این استان گفت: استان گیلان در بحث انرژیهای نو از موهبت های الهی بسیار خوبی برخوردار است و بیش از 3000 مگاوات پتانسیل انرژی باد در منجیل و اطراف این منطقه وجود دارد که با همکاری‌های شرکت‌های سانا و توانیر برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش تدارک دیده شد که خوشبختانه مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است و در زمینه انرژی تجدیدپذیر بادی حدود 350 مگاوات پروژه کاملا فعال شده است و برای ایجاد 150 مگاوات هم در حال مذاکره هستیم. همچنین در مباحث انرژی خورشیدی 60 مگاوات کاملا فعال است که 40 مگاوات از سوی سرمایه گذاران خارجی و 20 مگاوات از سوی سرمایه گذاران داخل کشور در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد نیروگاههای مولد مقیاس کوچک گفت: در بحث مولدهای مقیاس کوچک 25 مگاواتی تاکنون برای 6 مولد ، 150 مگاوات تولید انرژی برق قرارداد منعقد شده است.

وی در مورد کاهش تلفات افزود: در بحث کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت با 1/68 درصد در حقیقت در کف میزان کاهش و در بهترین شرایط در سطح کشور قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز