خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

نصب مجهزترین دستگاه ام.آر.آی در بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۰۰۲

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: یکی از مجهزترین دستگاه ام آر آی قبل از سال جدید در بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول (ص) نصب می شود و بیمه شدگانمی توانند به صورت رایگان از این دستگاه برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین شهدی نژاد امروز در جمع خبرنگاران گفت: گیلان پنجمین استانی است که طرح ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیکی بیماری های مزمن را به اجرا درآورده است.

وی با تشریح اجرای این طرح خاطر نشان کرد: چهار گروه از بیماری های دیابت، فشارخون، بیماری قلبی و عروقی و اعصاب و روان در این طرح قرار می گیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان اظهار کرد: در زمان حاضر، با تشکیل پرونده الکترونیکی بیماری های مزمن، نسخه به صورت الکترونیکی تجویز و ارجاع از پزشکان عمومی به پزشکان متخصص و دریافت بازخورد آن، الکترونیکی است.

شهدی نژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت ، اظهار کرد: در اجرای این طرح ، فضاهای عمومی و اختصاصی بیمارستان متناسب با شأن بیمه شدگان تامین اجتماعی و همانند بیمارستان های با هتلینگ درجه یک خصوصی تغییر شکل و کاربردی داده شده است.

وی بیان داشت: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی گیلان ، با برخورداری از عرصه مناسب با هماهنگی ستاد بحران استانداری به عنوان قطب درمانی ، آمادگی راه اندازی بیمارستان یکصد تختخوابی صحرایی را در مواقع بحران دارد.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای خدمات درمانی، میکروسکوپ فوق تخصصی جراحی چشم مدل سقفی با امکانات جانبی به عنوان یکی از پیشرفته ترین میکروسکوپ های موجود در کشور در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی رشت نصب شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: یکی از مجهزترین دستگاه ام آر آی قبل از سال جدید در بیمارستان 200 تختخوابی حضرت رسول (ص) نصب می شود که بیمه شدگان در صورت نیاز می توانند به صورت رایگان از این دستگاه برخوردار شوند.

وی افزود: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بالاترین رتبه ارزشیابی را در اعتبارسنجی که نشان از کیفیت بالای خدمات ارایه شده این بیمارستان دارد ، بین تمامی بیمارستان های خصوصی و دانشگاهی در سال 94 کسب کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در ادامه نشست خبری به مناسبت دهه فجر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، حدود 13 هزار و 200 نفر در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بستری شدند.

شهدی نژاد خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد نسخه های پذیرفته شده در مراکز ملکی استان حدود 600 هزار نسخه و تعداد مراجعان به آزمایشگاه های مراکز ملکی تامین اجتماعی بیش از 142 هزار نفر است.

وی با بیان این که در این مدت بیش از هفت هزار مورد عمل جراحی انجام گرفت، اظهار کرد: همچنین حدود یک هزار و 300 مورد عمل جراحی بزرگ انجام شده که 185 عمل جراحی مغز و اعصاب و 360 مورد عمل ارتوپدی از جمله این جراحی ها است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در سال جاری در بخش درمان غیرمستقیم از طریق دفتر اسناد پزشکی با عقد قرارداد با 82 موسسه و مرکز درمانی جدید، تعداد طرف های قرارداد در استان را به دو هزار و 186 موسسه و مرکز درمانی رساند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت در درمان مستقیم (مراکز ملکی تامین اجتماعی استان) حدود 814 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز