خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

روند اجرایی‌شدن چشم‌انداز توسعه در برنامه ششم نیازمند پایبندی و هماهنگی سه قوه است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۴۹

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: روند اجرایی‌شدن چشم انداز توسعه در برنامه ششم نیازمند پایبندی و هماهنگی سه قوه است.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست با اشاره به دیدار اخیر وزیر ارتباطات با مدیران صنایع و بخش‌های تولیدی استان، روند رکود و تعطیلی  کارخانجات استان را کند اعلام کرد و افزود: گزارشات واصله حاکی از احداث و تاسیس واحدهای تولیدی جدید است.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری حدود 330/000 پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و کوشش قضات و کارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه شده است که نسبت به سال گذشته 3% افزایش داشته است.

وی در ادامه از متولیان حوزه های اقتصادی استان خواست تا پرونده های مهم قضایی را که مربوط به موانع بخش تولید و سرمایه گذاری است سریعا  اعلام کند، اظهار داشت: تلاش می شود تا پایان سال جاری  این پرونده ها پیگیری شده و در مسیر مناسب قرار گیرد.

احمد سیاوش پور  با بیان اینکه در سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را پیش رو داریم گفت: مردم ما با رشد فکری و سیاسی و تعهداتی که نسبت به سرنوشت خود احساس می کنند همچون ادوار گذشته در انتخابات شرکت کرده و مسئولان نیز تلاش می کنند تا فضا و شرایط مساعد و سالمی جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا کنند.

وی  پیشرفت وتوسعه کشور را بدون هماهنگی قوای سه گانه غیرممکن دانست و  ابراز داشت: روند اجرایی شدن چشم انداز توسعه در برنامه ششم  نیازمند پایبندی و  هماهنگی  سه قوه می باشد.

رئیس کل دادگستری استان  افزود: مدیران ومسئولان استان نیز باید بدون هیچ حاشیه و اهمالی  به امورات مردم توجه داشته و در مسیر انتظارات آنان در جهت آبادانی استان گام بردارند.

رئیس شورای قضایی استان در پایان از مدیران حاضر خواست تا در راستای ارتقاء کیفیت این کمیته، فهرستی از برنامه‌های خود را  که موجب تقویت سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی می‌شود به دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اعلام نمایند.

 اصغریان  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این نشست‌ با اشاره به گزارشاتی که حاکی از عبور استان از رکود اقتصادی است، گفت: به جهت تحریم‌ها و اقتضائات منطقه، سرعت خارج شدن از رکود کند است.

این مقام مسئول  با اشاره به محدودیت منابع مالی و محدویت شدیدی که در بخش عرصه مشاهده می‌شود،اظهارداشت: بخشی از کمبود عرصه‌به جهت عدم مدیریت صحیح مدیران از گذشته تا حال بوده است.

وی  خاطر نشان  کرد:  برخی سرمایه گذاران  که از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری به گیلان می آیند با مشکل عدم عرصه مناسب روبرو شده و طرح ها از استان خارج می‌شود.

وی در پایان  توسعه اقتصادی  استان  را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: استاندار گیلان  ومدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی  تلاش می کنند تا به دور از سیاست زدگی،  توسعه اقتصادی استان رونق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز