خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت مطرح کرد:

هنر هویت شهر رشت است/ اصلی‌ترین کالای اقتصادی گیلان هنر است

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۸۰۸

مراسم تقدیر از شهرام و حافظ ناظری در تالار گفتگوی شهر با حضور شهردار کلانشهر رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد علی ثابت قدم در مراسم تقدیر از  شهرام و حافظ ناظری در تالار گفتگوی شهر رشت با بیان اینکه به پاس قدردانی از زحمات این هنرمندان بزرگ امشب در خدمت ایشان و دوستداران این هنرمند هستیم، اظهار داشت: اجرای کنسرت حافظ ناظری و حضور مردم نشان داد که فرهنگ عمومی این شهر چگونه است.

وی با بیان اینکه رشت اصیلی که حافظ ناظری در کنسرت خود از آن یاد کرد هویت و اصالت آن برای همگان مشهود است، افزود: هنر هویت رشت است و باید قبول کنیم که این واقعیت در فکر و ذهن شهروندان و زیر پوست شهر ما است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه رشت پایگاه هنر تئاتر است، گفت : هنر در شاخه‌های مختلف در رشت دارای جایگاه است و می توان رشت را به دنیا به عنوان پایگاه حوزه هنری معرفی کرد.

ثابت قدم بر پرورش نسل جدید در این حوزه تاکید کرد و افزود: مسئولان باید پذیرای این مهم باشند و از هنر و هنرمند حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نگاه عمومی که در شهر رشت وجود دارد امروز توجه خارج از استان و کشور را به سمت خود کشیده است، تصریح کرد : با توجه به جمعیت و مساحت این شهر و مسیر باز آفرینی که طی می‌شود هویت فرهنگی اجتماعی اقتصادی این شهر را نمایان تر می کند.

شهردار رشت افزود: باید قبول کرد که هنر اصلی‌ترین کالای اقتصادی گیلان و رشت است و اگر بخواهیم از طریق دیگر تولید ثروت کنیم مرزها را در نظر نگرفته‌ایم و خود را مانند جزیره ای جدا فرض کرده‌ایم.

وی با تاکید براینکه این امر در اقتصاد دنیا محکوم است گفت: اقتصاد باید پایدار و رو به رشد باشد و با توجه به فرموده رهبر باید بر هویت درونی خود پایبند باشد.

ثابت قدم تاکید کرد: ما نیز بر هویت درونی خود پافشاری می کنیم و از آن عقب نشینی نخواهیم کرد و این هویت درونی معنویتی است که در دل همه ایرانی ها وجود دارد و در این هویت درونی؛ معنویت و روحانیت زاییده شده که عنصر مهم تعالی بخشی است.

وی تصریح کرد: ما باید از هر حیث این را بپذیریم و مسئولان نیز باید قبول کنند که نمی‌توانند رویکردی خلاف جهت آب داشته باشند.

امیر حسین علوی از اجرای اساتید در شهر رشت بسیار لذت بردیم گفت: وقتی فرهنگ رشت را مرور می‌کنیم غنایی فرهنگی مردم ولایتمدار رشت را شاهد هستیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت افزود: در شورای چهارم سعی شد در حوزه فرهنگ برنامه ریزی شود و برای اعتلای فرهنگ در این شهر تلاش شد.

علوی گفت: پیوندهای مذهبی و فرهنگی در این شهر آنقدر قوی است که تعادل درست بین فرهنگ و مذهب ایجاد می کنند.

حافظ ناظری با ابراز خرسندی برای حضور در رشت و سپاسگزاری از شهردار رشت افزود: متاسفانه در کشور ما فرهنگ و هنر ارزش چندانی ندارد و قدم هایی این چنینی قابل ارزش است.

ناظری تصریح کرد : شنیدم روز رشت ست و این فرصت را غنیمت می شمارم و به مردم رشت تبریک می گویم از قدم های رو به جلو در حوزه فرهنگ بسیار خوشحالم و امروز شاهد بودم که در شهرداری رشت کارهای بزرگی با نگاه جهانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه مردم رشت به من آموخته اند که هویت زن در این شهر بسیار بار ارزش است تاکید کرد: اولین بازیگر زن ایرانی یک بانوی رشتی بود و اولین مدرسه دخترانه در رشت ساخته شد و این بسیار با ارزش است.

ناظری تصریح کرد: من شعور و بینش خاصی را از مردم رشت شاهد بودم ، تمرکز و سکوتی که در اجرای کنسرت من در رشت ایجاد شد نشان داد مردم رشت از ریشه خاصی برخوردارند.

وی با بیان اینکه در ژن مردم رشت عنصر فرهنگ شناسی وجود دارد تاکید کرد: ما جوانان آینده این شهر را می سازیم و اگر می خواهیم قدم های رو به جلو برداشته شود باید به مشکلات هم توجه شود .

 ناظری با بیان اینکه در شهر رشت پیاده راهی که من از آن رد شدم بسیار زیبا و وسوسه انگیز بود تصریح کرد: بهترین خاطرات من در شهر رشت بود و امروز با هم تکرار شد.

وی افزود: در این پیاده راه می شود  اجرا ی جهانی با حضور هنرمندان جهانی داشت و این امر یاری مسئولان ر ا می طلبد تا نام رشت را پر آوازه کنیم.

ناظری با بیان اینکه موسیقی زبان خداست و ترس ندارد، تصریح کرد: باید جوانان را با سنت‌های ایران آشنا کنیم و اولین خطری که یک مملکت را تهدید می کند این است که از واقعیت‌های خود دور شود.

وی تاکید کرد: مانند شهردار رشت باید جسارت داشت و از فرهنگ نترسید، فرهنگ ما را به هویت خود نزدیک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز