خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

برای تقویت اخلاق در جامعه باید بکوشیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۷۹۶

استاندار گیلان گفت: فرهنگ ایرانیان همیشه براساس انضباط و احترام به بزرگان ، مرشد و مراد شکل گرفته که متأسفانه در جامعه سیاسی امروزی این مهم کم رنگ شده است و باید بکوشیم که اخلاق در جامعه تقویت شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با حضور در زورخانه پوریای ولی رشت، ورزش زورخانه‌ای را ورزشی دانست که با نام مولا علی (ع) مزین گردیده افزود:  در این ورزش  باستانی تشویقات و تحسین ورزشکاران با صلوات بر پیامبر اعظم (ص) و نام ائمه اطهار  مزین شده است.

نجفی با اشاره به اهمیت روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای افزود: ورزش باستانی در بدو ورود از درب با حالت ادب ، تعبد و خضوع که موجبات دوری انسان از غرور است آغاز می گردد.

استاندار گیلان ورزش زورخانه‌ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود : فرد در این ورزش علاوه بر پرورش جسم با تطهیر روح به اخلاق پهلوانی و جوانمردی نیز  می پردازد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ورزش زورخانه ای،  اخلاق و احترام به گذشتگان و بزرگان و مرشدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود : این در حالی است که متأسفانه در جامعه سیاسی احترام و ادب به بزرگان و گذشتگان کم رنگ شده است .

وی با اشاره به سوابق فرهنگ و تاریخی غنی ملت از از عصر کوروش تا  اهمیت اخلاق در دین مبین اسلام و معرفت دینی افزود : فرهنگ ایرانیان همیشه براساس انضباط و احترام به بزرگان ،  مرشد و مراد شکل گرفته که متأسفانه در جامعه سیاسی امروزی این مهم کم رنگ شده است و باید بکوشیم که اخلاق در جامعه تقویت شود.

نجفی ، بیان نام بزرگان این ورزش توسط مرشد را نشان از اخلاق پهلوانی این ورزش عنوان کرد و افزود : در این ورزش باستانی باید از جسم، تفکر و روحی سالم برخوردار بود.

استاندار گیلان افزود : چهره ورزشکاران در این ورزش گویای محبت، احترام و احساس آرامش است.

 نجفی تمامی رشته‌های ورزشی را با اهمیت و دوست داشتنی توصیف کرد و افزود : ورزش مظهر اخلاق و سلامتی جسم است.

وی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع ورزشکاران زورخانه‌ای افزود : بسیار خرسندیم که فرصتی مهیا شد تا در جمع شما عزیزان حضور یابم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز