خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

افتتاح اولین مسجد بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۴۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح اولین مسجد بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان پورسینای رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، در راستای ایجاد فضای مناسب عبادی و مذهبی برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسجد صاحب الزمان(عج) در بیمارستان پورسینای رشت، با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک از پورسینا به عنوان تنها بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان که دارای مسجد است یاد کرد و گفت: دعای خیر نمازگزارانی که با دل شکسته در این مسجد نماز برپا می‌دارند بدرقه راه آنانی است که برای احداث و تجهیز مسجد صاحب الزمان پورسینا گام برداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: 64 نفر روحانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت اقامه نماز فعالیت می‌کنند که این ظرفیت می‌تواند تاثیر بسزایی برای انجام اقدامات فرهنگی، ایجاد انگیزه در بین کارکنان و پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه داشته باشد.

مساحت این مسجد 120 متر مربع بوده و دارای دو درب ورودی است که پروژه ساخت آن، با پیگیری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، موسسه خیریه امید و قرارگاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظرف مدت دو ماه به بهره برداری رسید.

هزینه ساخت و تجهیز این مسجد بیمارستانی را که معادل؛ صد و هشتاد میلیون تومان برآورده شده، قرارگاه سازندگی قرب کوثر، موسسه خیریه امید و بیمارستان پورسینا پرداخت کرده است.

گفتنی است؛ پیش از این در محل فعلی‌ساختمانی قرار داشت که پس از ساخت در سال 44 هجری شمسی، در طول زمان دستخوش تعییراتی شده بود و به عنوان محل برگزاری نماز مورد استفاده قرار می گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز